En weer thuis.

4 maart 2024 - Appingedam, Nederland

Als we wakker worden is het weer totaal anders dan de afgelopen dagen. Dat heb je met een zeeklimaat. Altijd stof tot praten over het weer en voor de mopperkonten vaak stof tot klagen natuurlijk. Het is mistig en af en toe miezert het wat. Geen wandel- of fietsweer dus. De hele dag in de camper zitten terwijl we zo naar huis kunnen rijden is niets voor ons dus we gaan naar huis.

Eerst natuurlijk ontbijten en dan afwassen. De afwas doe ik in een gedeelte van de schuur waar ook een soort kantine is gemaakt met een stamtafel en boeken en tijdschriften om te lezen. Op deze camperplek is echt aan alles gedacht om het de camperaars naar de zin te maken. Afwasspullen liggen er zelfs voor diegene die het misschien vergeten is. Alles is al in paassfeer gebracht met zelfs (heel verleidelijk voor mij) een schaaltje met chocolade paaseitjes. “Ik doe de afwas wel even alleen hoor.” :-)

We lozen ons grijs water en legen de WC en tegen elf uur rijden we het terrein af. Op deze camperplek komen we zeker nog eens terug. Zo compleet zie je ze zelden en zeker niet voor deze prijs. En dat alles in een prachtig gebied waar het heerlijk fietsen is. In de afgelopen drie dagen hebben we 68 kilometer gefietst.

1000009395

1. Anneke Holtrop: