Een beetje feest.

6 oktober 2023 - Dinard, Frankrijk

Na een goede nachtrust met voor mij maar één hoestbui komen we om half tien ons bed uit. Mijn verkoudheid wordt al beter, maar Geert Jan is nu in de keelpijn fase beland. Dat kan natuurlijk niet uitblijven. Als je samen in een camper woont deel je ook een verkoudheid. Vanmorgen ga ik wat kleding wassen en het beddengoed moet gelucht worden, lekker in de zon.

Vandaag is het 6 oktober 2023 en vandaag precies vijftig jaar geleden kregen wij “officieel” verkering. Het is dus een beetje feest vandaag en dat vieren we met een lekkere Bretonse flan in het Franse zonnetje op deze prachtige zonnige dag.

20231006_121201

Normaal gesproken is het weer in Bretagne niet veel anders dan in Nederland, maar wij treffen het vaak met het weer als we hier zijn en nu dus ook. De hele dag lopen we in korte broek en hemdje en dit weer gaat nog even door. Niet te geloven toch in oktober. Geen wonder dat de camping vol loopt dit weekend. De meeste campings zijn hier trouwens al gesloten alleen de gemeentelijke campings zijn wat langer open dus dan is het gauw vol.

Vanmorgen hebben we onze Zwitserse buren een goede reis gewenst. Ze gaan vertrekken als wij een wandelingetje naar het strand gaan maken. Terwijl Geert Jan op een bankje gaat zitten ga ik even voelen hoe warm het water is, steenkoud dus. Er zijn ook maar een paar zwemmers. Als we een uurtje later terugkomen bij de camper staan de Zwitsers er nog. De auto geeft een “stop niet rijden” aan en ze kunnen geen reden vinden en durven zo niet te vertrekken. Ze hebben een pechdienst of zoiets gebeld en een tijdje later komt er een enorme wagen de heuvel waarop wij staan opgereden. Zo eentje waar de auto op vervoerd kan worden. Hij past net door de bocht. De monteur gaat aan de slag en heeft de auto snel weer aan de loop gelukkig dus de auto hoeft niet naar de garage. Opluchting alom en nu zwaaien we ze echt uit.

’s Middags en ‘s avonds wandelen we weer naar het strand. Het is altijd genieten van het mooie uitzicht over zee. Morgen of anders overmorgen ga ik echt zwemmen in zee. Ik heb het hele jaar nog niet gezwommen, straks verleer ik het nog.

20231006_131522

1. Anneke Holtrop: