Tot 10 februari dus.

10 februari 2024 - Appingedam, Nederland

Dit is de laatste dag van onze reis naar de zon. We vertrekken om tien over negen uit Bapaume. Gek genoeg staat de slagboom omhoog als we weg willen. We gaan wel met onze kaart langs de kaartlezer anders wordt niet geregistreerd dat we vertrekken en tellen de overnachtingen door. Dat moeten we niet hebben. Vanaf hier naar huis is 530 kilometer. Het is rustig op de weg. Zelfs bij Antwerpen kunnen we gewoon doorrijden. De afslag naar Hoogeveen ligt er uit en daar moeten we via een iets andere route rijden en dat zorgt voor het enige oponthoud. Om vier uur zijn we thuis.

Sinds vorig jaar maak ik een reisverslag op reislogger.nl. Het eerste wat je doet is een titel verzinnen voor de reis. Toen we op 29 december 2023 begonnen aan deze reis wisten we niet precies hoe lang we weg zouden blijven. Ergens eind februari terug was ons idee. Nou is het zo dat wij altijd iets eerder thuis komen dan gepland dus zo vreemd is het niet dat we eerder thuis zijn, maar twee weken eerder dan gepland is best veel. Hoe is het zo gekomen? Er zijn wel wat redenen te bedenken natuurlijk. Allereerst het rare begin met het terug naar huis gaan vanwege onze poes Tijger die we helaas moesten laten inslapen. Verder de kapot gereden buitenspiegel wat toch enige schrik gaf. Ook hebben we allebei best last van lichamelijke klachten gehad en nog. Geert Jan met zijn nek artrose die voor veel pijn zorgt ondanks de vele pijnstillers. Wat mij betreft heeft de spuit die ik in december in mijn knie heb gekregen tegen de pijn door artrose niet zo goed geholpen als de vorige keer waardoor ik vooral bij het lopen veel pijn heb. Het weer in Frankrijk viel wat tegen misschien hadden we wat langer in Spanje moeten blijven. Zeg het maar.

Van de aangekondigde boerenacties hebben we gelukkig geen last gehad. Toen we in Spanje waren was het goed raak in België en Frankrijk en toen we in Frankrijk waren gingen de boeren in Spanje los en tot nu toe is het één en al file in de omgeving van Barcelona door de boerenacties.

Dit alles wil niet zeggen dat we niet hebben genoten van deze reis. Het is heel fijn om de lange, sombere en saaie januarimaand in Nederland te kunnen ontvluchten met een camperreis naar de zon. We hebben veel mooie en zonnige dagen gehad. We zijn naar Lourdes geweest en dat wilden we heel graag nog eens doen. We hebben in de Pyreneeën met de camper in de sneeuw gestaan. We hebben leuke ontmoetingen gehad met mensen uit verschillende landen en we hebben mooie landschappen en gebouwen gezien.

Kortom we hebben weer van alles beleefd en daar middels deze dagelijkse verhaaltjes en de bijbehorende foto’s en video’s verslag van gedaan. Zo kunnen we ook deze reis altijd nog eens opnieuw bekijken en de herinneringen eraan weer terughalen. Met de camper hebben we 6224 kilometer gereden en op de fiets hebben we 258 kilometer afgelegd. De reis heeft 44 dagen geduurd en dat is een nieuw record. Dat dan weer wel. We vonden het leuk dat jullie op afstand met ons mee hebben gereisd en willen jullie danken voor de reacties.

1. Eilt:
    Welkom thuis!
  2. Arjen:
    10 februari 2024
    Welkom thuis, en de verhalen waren mooi om elke keer te lezen.warme groet
  3. Jan:
    10 februari 2024
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn gekomen. Welkom terug! Bedankt voor de reisverslagen, was mooi om zo mee te reizen. Nu uitpakken en uitrusten. Fijne zondag.
  4. Dorien:
    10 februari 2024
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn!
  5. Sandra:
    10 februari 2024
    Fijn om weer veilig thuis te zijn met mooie herinneringen om aan terug te denken! En alvast weer fantaseren over de volgende vakantie natuurlijk ;-)
  6. Elly:
    10 februari 2024
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Dank voor de mooie en uitgebreide reisverhalen.
    Ik heb ervan genoten.
  7. Tineke Kramer:
    11 februari 2024
    Hallo Ina en Geert Jan, wij hebben genoten van jullie dagelijkse reisverslagen. Hartelijk dank daarvoor. Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn aangekomen. Groetjes Henk en Tineke
  8. Jan de Jager:
    11 februari 2024
    Welkom Thuis en zeer mooi dat ik op deze manier een beetje "mee" kon reizen.
    Ik neem aan dat jullie een laptop bij jullie hadden om deze reislogger te kunnen doen ?
    Of kun je dit ook op een mobiel doen ?

Hier kijken wij zeer verlangend uit naar het einde van deze nare rot Zomer, ik schat nog een week of 6. Op dit moment gelukkig een paar welkome milde dagen rond 31 graden.
    Sterkte uiteraard met die artrose !

Beste Groeten uit Australie, Jan
  9. Phia:
    11 februari 2024
    Mooi dat jullie weer veilig thuis zijn. Vond het heel mooi om zo met jullie mee te reizen en heb daar van genoten. Dank je wel.
  10. Anneke Holtrop:
    11 februari 2024
    Heel er bedankt voor jullie mooie verhalen, erg van genoten 💐💐
  11. Kor en Auktje Messchendorp:
    12 februari 2024
    Welkom thuis fijn dat jullie hebben genoten en bedankt voor de reisverslag en sterkte met jullie atrose wat heel vervelend is .
    🥰🥰
  12. Meindert:
    13 februari 2024
    Hallo Ina en Geert Jan, dank voor het verhalen van jullie belevenissen. Je schrijft ze, Ina, in een leuke verteltrant. Om de paar dagen ‘moest’ ik even de nieuwe verhalen lezen. Dank! Gisteravond hoorde ik dat er nu al sprake is van grote droogte in Spanje. Hebben jullie daar ook mee te maken gehad? HG
  13. Ina Schenkel:
    13 februari 2024
    Hallo Meindert. Leuk dat je ons hebt gevolgd. We kennen Spanje als een droog en stoffig land. We hebben de berichten over watertekorten ook gelezen. Toch zijn ze niet zuinig met water. Geen timer op de douches en het duurt heel lang voordat het afwaswater warm wordt. Vrl.groet. Ina
  14. Meindert:
    19 februari 2024
    Hallo Ina, dank je wel, gelukkig hebben jullie er verder niet zoveel van gemerkt. Het waren mooie verhalen, nogmaals dank! Gr

Jouw reactie