Naar huis.

20 oktober 2023 - Appingedam, Nederland

Onze meivakantie eindigde een paar dagen eerder omdat het toen de laatste dagen alleen maar regende. Deze vakantie gaat het net zo, we gaan vandaag naar huis. Het heeft de hele nacht geregend en de komende dagen blijft het regenen en hard waaien. De hele dag in een camper zitten met dit weer is niet echt leuk, dus de beslissing om vandaag al naar huis te gaan is snel genomen. Het betekent dat we twee dagen eerder thuiskomen dan gepland.

Om kwart voor tien vertrekken we uit Houffalize voor de lange rit van ongeveer 450 kilometer. Als we de vierbaansweg oprijden is er een rijbaan dicht, er wordt een auto weggesleept die behoorlijk in elkaar zit door een aanrijding. Het is heel erg druk op de weg. Eigenlijk komt het erop neer dat  we de hele dag in één lange file rijden. Soms staan we even stil en soms is het een stuk stapvoets rijden. Niet alleen in België, maar ook in Nederland. Er is ook veel vakantieverkeer bij. De herfstvakantie voor het midden en zuiden eindigt vandaag.

De wegen in Frankrijk zijn niet al te best, behalve de tolwegen. De wegen in België zijn zonder meer slecht te noemen en eigenlijk is dat altijd al zo. Bij de grensovergang waar we gisteren België binnen zijn gereden was de weg zo slecht dat er zelfs gaten en dikke scheuren inzaten. De camper danste en stuiterde erover. Wat is het dan een genot om weer in Nederland te rijden. Nergens zijn de wegen zo mooi als hier en zo goed onderhouden.

De hele weg naar huis blijft het hard regenen en het blijft ook heel druk en onrustig op de weg. Zelfs vanaf Hoogeveen waar het meestal wat rustiger wordt is de weg vol. Door de harde wind wordt het er niet beter op. Halverwege de rit nemen we een pauze om wat te eten en te drinken en uiteindelijk zijn we om kwart over vier weer thuis. We halen alleen de koelkast en het vriesvak leeg en de fietsen gaan in de garage. De rest komt morgen wel als het hopelijk niet meer zo hard regent.

20231020_14421620231020_144127

Het is weer een mooie reis geweest met de camper. We hebben veel gezien en genoten van ons verblijf in het altijd prachtige Bretagne. Ik heb heerlijk in zee kunnen zwemmen en we hebben mooie fietstochten gemaakt. In totaal hebben we 2792 kilometer met de camper gereden en 133 kilometer op de fiets. Ik heb genoten van het schrijven van dit reisverslag en het plaatsen van de vele foto’s. Samen zorgen ze ervoor dat we alles zo vaak we willen kunnen herbeleven. Jullie leuke reacties maken het nog mooier. Tot de volgende reis dus maar weer.

1. Elly:
    21 oktober 2023
    Dank voor de mooie verhalen. Een impressie van jullie reis. Ik heb ervan genoten.
    Ik verheug mij er nu al op.
  2. Tineke Kramer:
    21 oktober 2023
    Het was mooi weer met jullie ‘mee te reizen’ en alle belevenissen en ervaringen te lezen. Dank je wel 👍
  3. Jan van Heerde:
    21 oktober 2023
    Dankjewel voor het meelezen en beleven. Welkom thuis, tis droog!! Fijn weekend. Groeten
  4. Anneke Holtrop:
    21 oktober 2023
    Heee… jammer dat het voorbij is deze reis van jullie, beleefde daardoor ook onze reizen weer , plaatsen met leuke herinneringen, bedankt 👍💐💐