Bretagne.

5 oktober 2023 - Dinard, Frankrijk

Gisteren schreef ik nog dat iedere dag een korte route ons wel bevalt. Dat is ook wel zo, maar niets is zo veranderlijk als een mens en vandaag maken we toch een wat langere reis. Eerst was ons doel van vandaag een nieuwe camperplek bij Mont St. Michel. Onderweg besluiten we om door te rijden naar Dinard in Bretagne dat is 240 kilometer. We zien in de verte Mont St. Michel wel liggen vanaf de snelweg.

20231005_115212

Hoewel snelweg. Er rijden hier gewoon trekkers op de vierbaansweg. Meestal met een beste file er achter. In Dinard willen we wat langer op camping Port Blanc gaan staan. Het wordt heel mooi weer de komende dagen en dan lopen in het weekend alle plekken aan zee heel snel vol is onze ervaring. Vandaar dat we een dag eerder al naar de camping gaan. Als we over de Barrage de la Rance rijden is het weer thuiskomen aan de Cote ‘d Emeraude. Wat houden we toch van dit deel van Bretagne.

20231005_123013

Eerst nog even stevig inslaan voor de komende dagen bij de Lidl in Dinard en daarna kunnen we de verleiding van de Mac Donalds niet weerstaan en gaan daar even aan de foute hap, hoewel ik drink er wel sinasappelsap bij en er zit zeker weten een blad sla en een stuk tomaat op mijn burger. Daarna rijden we naar de camping. Het is nu al heel erg druk en er zijn nog precies twee plekken vrij voor een wat langere periode. Ze liggen op het nieuwe gedeelte en we gaan eerst even kijken. De eerste keuren we af. Onder de bomen en vol boomwortels, daar hebben we geen zin in. De tweede vinden we goed genoeg. Rustig in een hoek en in de verte kunnen we het strand en de zee nog net zien. Eventueel kunnen we na het weekend verkassen zeggen ze aan de receptie.

20231005_152126

Onze stroomkabel is te kort, maar we krijgen een lange te leen van de camping. Als we geïnstalleerd zijn ga ik lekker douchen. Het washok is vlakbij en dat is wel prettig.  We maken een praatje met onze buren uit Zwitserland die Duits spreken. ‘s Avonds fietsen we nog even naar de receptie voor de WiFi codes. Er is alleen WiFi bij de receptie in de buurt en we gaan even in een ruimte zitten waar we kunnen internetten. Dat inloggen wil niet erg lukken, maar de receptioniste komt ons helpen en dan lukt het wel. Vriendelijke mensen werken hier op deze camping Municipal. Dit is de derde keer dat we hier een aantal dagen staan. De camping ligt pal aan het strand. Na het internetten fietsen we naar het strand en daar zitten we op een bankje en genieten van de ondergaande zon. Toch maar goed dat we een dag eerder zijn gekomen. De camping is nu complet voor het weekend.

20231005_19213420231005_200201

De lampjes van Dorien hebben we aan de luifel gehangen.

1. Elly:
    6 oktober 2023
    Haha de lampjes van Dorien bepalen echt de sfeer. I love it. Goede actie Dorien.
    De omgeving is voor jullie heel vertrouwd. Fijn dat jullie ervan kunnen genieten.
    Het “ thuiskomen “ gevoel is altijd prettig.
    Geniet van de schitterende omgeving.
  2. Dorien:
    6 oktober 2023
    Bedankt tante Elly, is ook wel heel gezellig zo hè met die lampjes!😍
    Weer terug in het mooie Bretagne, lekker uitwaaien en hopelijk nog veel mooie zonnige dagen voor de boeg!😘