Van de ene historische stad naar de andere.

17 oktober 2023 - Troyes, Frankrijk

Het is weer tijd voor een lange camperrit. Eerst moet er natuurlijk getankt worden. Deze keer bij een E. Leclerc voor 1,78 per liter. We rijden 350 kilometer vrijwel voortdurend over mooie en niet erg drukke tolwegen. Als we de afslag Parijs voorbij zijn wordt het zelfs heel erg rustig op de weg. We rijden langs velden vol bloeiende zonnebloemen. Franser kan haast niet. Als we de champagnestreek binnenrijden valt het ons op dat we geen velden met druivenranken zien. Zijn ze weg of hebben ze hier nooit gestaan? Bij Reims hebben we ze wel gezien afgelopen voorjaar. Het doel voor vandaag is een camperplek in Troyes.

Jaren geleden zijn we hier ook geweest. Dat was toen Geert Jan had bedacht dat we nog wel eens ouderwets konden kamperen met de tent. We stonden eerst op een camping in het Zwarte Woud in Duitsland en het was ‘s nachts heel erg koud. Niet erg in de warme slaapzak op het heerlijke luchtbed, maar we stonden naast een kabbelend beekje en daar moet je van plassen. Opstaan van een luchtbed en dan in het donker op zoek naar de toiletten is niet echt romantisch. Vooral niet als de temperatuur onder nul is. De rug van Geert Jan vond het ook niet erg fijn en toen we naar Frankrijk reden ergens in de champagnestreek was ik er wel klaar mee en heb ik een huisje geboekt voor een week en ook nog een flinke korting bedongen herinner ik me. In die vakantie hebben we ook een bezoek aan Troyes gebracht. Nu hebben we zeer tot onze tevredenheid al weer dertien jaar een camper en slapen op de grond of op een luchtbed is er niet meer bij gelukkig.

Tegen twee uur zijn we bij de camperplek. Bij een automaat moet je je gegevens invoeren en dan krijg je voor vijftien euro een ticket met een QR-code waarmee je het hek kunt openen. Het ziet er allemaal heel nieuw en netjes uit en wat een grote plekken. We parkeren de camper en zetten gelijk de stoeltjes buiten. Het is twintig graden en het zonnetje schijnt weer.

20231017_151647

Als we zijn bijgekomen van de lange rit maken we een wandelingetje naar de Aldi. Bij de reviews van deze plek hebben we gelezen dat het vlakbij is en inderdaad, de brug over en we zijn er al. Bij de Aldi zijn we op deze reis nog niet geweest. Ik houd van supermarkten in het buitenland. Lekker kijken wat ze hier eten enzo. Misschien blijven we hier morgen, misschien niet, het hangt een beetje van het weer af. Er wordt regen verwacht en dan is naar de stad fietsen niet zo leuk.

20231017_16281020231017_162711

Vlak naast de camperplek staat een mooi huis aan een beekje vol vissen. Het is net een chateau alleen jammer van het lelijke hek.

20231017_181620