Fietsen en zwemmen.

7 oktober 2023 - Dinard, Frankrijk

Het wordt vandaag een sportief dagje. Om elf uur stappen we op de fiets. We gaan even langs de bekende plekjes op deze mooie zaterdag. Eerst fietsen we naar St.Lunaire. Op de boulevard bij het grote strand gaan we even op een bankje zitten. Het is weekend en daardoor wat drukker op het strand. De lessen op de surfplank en in de bob-cat gaan met dit mooie weer nog steeds door zo te zien. Alleen zijn de groepen niet zo groot als in het hoofdseizoen.

20231007_113722

Van St.Lunaire fietsen we naar het strand van St. Briac sur Mer. Ook hier best wat mensen op de boulevard en ook op het strand en in zee. De strandtenten staan er nog wel, maar ze zijn gesloten.

20231007_115903

Vanaf hier fietsen we binnendoor naar het centrum. We komen langs camping Emeraude. Eigenlijk kun je dit geen camping meer noemen. Het terrein staat vol met mobilhomes en met een tent kun je er volgens mij niet eens meer terecht. Het terrein rond de menhir is opgeknapt zodat de menhir nu weer goed te zien is. Deze menhir is gevonden toen de nieuwe wijk is gebouwd en wij stonden op de camping en waren erbij toen de grote steen werd opgericht en officieel werd onthuld. We moeten nog ergens een speldje van dat gebeuren hebben. Het is zeker dertig jaar geleden.

We fietsen naar het pleintje van St.Briac en gaan bij de boulanger een paar lekkere croissants aux amandes halen en een merinque vanille en natuurlijk een stokbrood. De croissants krijgen we mee in een hele mooie doos. Een beetje overdreven want we gaan op een bankje zitten en eten ze direct op. Misschien heeft de verkoopster me wel gevraagd of ik ze in een doosje wilde want ze had een heel verhaal wat ik niet goed kon volgen. Ik heb de merinque maar in het doosje gestopt.

20231007_132521

Vanaf het pleintje fietsen we langs de baai van St.Briac en het golfterrein weer terug naar de camping.

20231007_12380820231007_124347

’s Middags ga ik naar het strand. Parasol mee, tijdschrift mee, flesje water mee, handdoek mee. Nu gaat het gebeuren. Ik ga zwemmen in zee. Eigenlijk valt het best mee met de kou. Als je er eenmaal door bent en aan het zwemmen is het goed te doen. De golven zijn lekker hoog en het water zoals altijd kraakhelder. Heerlijk! Ik ga drie keer het water in. De zon is niet zo fel meer dus je hoeft niet bang te zijn dat je verbrand. Een beetje bruin ben ik al wel geworden deze vakantie. Op het strand is het best druk en er zwemmen vanmiddag ook veel meer mensen in zee.

20231007_190935

’s Avonds wandelen we naar de foodtruck die bij de camping staat en kopen een patatje. Het is tenslotte zaterdag. Morgen ga ik weer zwemmen.

1. Elly:
    8 oktober 2023
    Jullie treffen het enorm met het weer.
    Mooi te lezen dat jullie zo genieten.
    Tijd voor elkaar en voor jullie zo vertrouwde omgeving.
    Pootje van Tijger en knuffel van mij.
  2. Ina Schenkel:
    8 oktober 2023
    Knuffel en pootje terug van ons.
  3. Anneke Holtrop:
    Genieten, deze verhalen