Een niet zo goed begin.

28 september 2023 - Malden, Nederland

Na een drukke zomer is het dan eindelijk zo ver dat we weer met de camper op reis kunnen. Deze keer is het een najaarsreis. We vertrekken op donderdag 28 september om tien uur vanuit Appingedam. De kilometerstand is 86274. Tot zo ver de statistieken.

In de drie dagen vooraf aan de reis zijn we altijd druk met het zorgvuldig inpakken van alles wat we mee willen hebben. Dag 1 is voor het uitzoeken van de kleding, dag 2 is de dag van het houdbare voedsel en dag 3 is voor het inpakken van de koelkast en het diepvries vakje en de verdere dagelijkse zaken als koffie, koffiemelk, medicijnen, tandenborstel, i-pad, e-reader, telefoon, fietsen  en meer van die dingen die je elke dag gebruikt. Op de dag van vertrek snel nog even de planten water geven en stofzuigen en alles goed afsluiten en dan is het vertrek daar. Zelden of eigenlijk nooit vergeten we iets. Nou ja twee keer schoot het ons onderweg te binnen dat de camper nog niet uit de schorsing was en hebben we dat onderweg geregeld en we zijn ook niet altijd op de hoogte van de tolheffingen, maar we hebben wel alles mee. Dat kunnen we vanaf nu niet meer zeggen helaas.

Als we bij Appingedam de N33 oprijden komt Geert Jan erachter dat hij zijn telefoon met daarin alle pasjes niet bij zich heeft. Je kunt niet op reis zonder telefoon, pinpas, creditcard,  id kaart en rijbewijs dus we rijden een rondje terug naar huis. Gelukkig zijn we nog niet in Meeden waar we altijd tanken dus het valt uiteindelijk mee. Tegenwoordig is je telefoon wel het meest belangrijke op reis.

Opgelucht rijden we opnieuw de N33 op. We tanken bij Meeden voor een duizelingwekkend bedrag waar ik verder niet over na wil denken en vervolgen onze weg. Ons doel voor vandaag is een camperplek bij Malden. Dit ligt vlak bij Nijmegen en daar in de buurt is een kerk die ik graag wil bekijken namelijk de Cenakelkerk.

Na een voorspoedige reis zijn we om twee uur op onze bestemming. Wat een mooie camperplek. Het is bij een boerderij met lege koeienstallen en veel grasland rondom. Er is geen koe te zien, maar wel een terrein waar al heel wat campers staan en wij voegen ons in de rij.

20230928_155848

Hele ruime plaatsen met alle voorzieningen en voor leden van de Nederlandse Kampeerauto Club zijn de kosten twaalf euro per overnachting. De campers staan naast elkaar met aan alle kanten uitzicht over de graslanden.

20230928_155928

Als we geïnstalleerd zijn wil Geert Jan de fietsen eraf halen en dan, tot onze grote schrik, komen we er achter dat we de fietssleutels niet bij ons hebben. De vergeetachtigheid van de ouderdom heeft ons definitief in de greep. Dan maar weer naar huis zegt Geert Jan, maar ik zeg dat we ze kunnen laten opsturen naar de eigenaar van de camperplek. Als we een noodkreet in de Schenkel app zetten biedt Dorien aan om het te regelen en Jan gaat naar ons huis om de sleutels op te halen.

Het weer is prachtig en we gaan op onze stoeltjes zitten en genieten van het uitzicht. De boer is bezig het gras van het land te halen. Eerst een machine die het bij elkaar schuift en dan een machine die er pakken van maakt. In de lucht hangt een luchtballon en de zon gaat mooi onder.

20230928_172749 20230928_182402

Onze sleutels zijn onderweg en uiteindelijk gaat alles gewoon weer goed komen toch? We blijven hier drie nachten en hebben via een tikkie al betaald. Hopelijk kunnen we morgenmiddag fietsen.

20230928_18423420230928_190548

1. Eilt:
    28 september 2023
    Misschien een paklijst maken? (ik heb de haringen bij mijn tent wel eens vergeten...)
  2. David de Jong:
    Tja ….
    En dan nu lekker onbezorgd genieten
  3. Sandra:
    28 september 2023
    Leve Dorien en PostNL :-)
    Cenakelkerk ben ik ook geweest voor een stempel in mijn paspoort.
  4. Ina Schenkel:
    29 september 2023
    Wij hebben onze boekjes bij ons en gaan ook voor de stempels natuurlijk.
  5. Elly:
    29 september 2023
    Oeps niet handig. Zo ken ik GJ sr eigenlijk niet. Zal zijn dag niet zijn geweest.
    Nu genieten .
  6. Jan van Heerde:
    30 september 2023
    Haha, fietssleuteltjes vergeten. Heel herkenbaar.......
    Is ons ook een keer overkomen. Geen optie om ze op te sturen. Komen we terug van vakantie, willen de sleutels pakken en wat denk je ? Zitten ze 'gewoon' in de tasjes voorop de fiets, opdat we ze niet zouden vergeten.
  7. Ina Schenkel:
    30 september 2023
    Ha ha ha dat is nog erger volgens mij.