Laatste dag in Dinard.

12 oktober 2023 - Dinard, Frankrijk

Afgelopen nacht voor het eerst een beetje regen hier. Het weer gaat veranderen. Veel campers vertrekken vandaag en boven waar wij hebben gestaan is het nu leeg. We hebben vandaag een lui dagje. ’s Morgens gaan we in het hok bij de receptie internetten en wat dingen downloaden. Ik neem ook een boek mee uit de weggeefkast. Een triller in het Duits dat is goed voor mijn Duitse woordenschat :-) ‘s Middags maken we een wandelingetje langs zee. De bedoeling is een stukje van het kustpad te lopen , maar als we bij de eerste trap komen gaan we toch maar weer terug. Niet te doen met slechte knieën. Gelukkig hebben we dit pad vroeger al eens gelopen.

20231012_142455

We gaan op het bankje aan het strand zitten. Op het strand is altijd wat te doen. De scholieren hebben al weer les op het strand. Er komt een man op een paard over het strand rijden en hij gaat oefeningen doen met het dier. Leuk om te zien.

20231012_14524920231012_151331

Als we weer bij de camper zitten komt er een Nederlands stel langs en die slaan aan op onze sticker met de Groninger vlag en daaronder de tekst “Oet Grunn”. Blijkt dat de vrouw in Groningen is geboren. Nu wonen ze in Bilthoven. We praten over de gaswinning en de aardbevingen en de gevolgen daarvan. Mensen uit de rest van het land hebben geen idee van onze dagelijkse praktijk blijkt wel weer. Toch een leuk gesprek gehad.

Geert Jan heeft even gegoogled wat de prijs is van de camper die naast ons staat. Dit is niet de grootste uitvoering en de Smart zit er bij in en dat alles voor de prijs van bijna zeven ton! Daar kun je twee mooie huizen voor kopen bij ons. Even een foto voor het contrast. Onze camper is zes meter veertig lang.

20231012_112928

’s Avonds gaan we voor de laatste keer nog even op het bankje zitten en naar de vloed kijken. Helaas geen dolfijnen vanavond. We wandelen ten afscheid langs de vloedlijn en gaan terug naar de camper. De fietsen staan al achterop. Morgen rijden we verder.

1. Arjen:
    13 oktober 2023
    Leuk om te lezen, goede reis morgen
  2. Elly:
    13 oktober 2023
    Goede reis. Ben benieuwd wat jullie volgende stopplaats is.
    Groet uit herfstig Groningen.
    En natuurlijk poot van Tijger.