Naar de markt.

10 oktober 2023 - Dinard, Frankrijk

Drie keer in de week is er markt in het centrum van Dinard. Dinsdag, donderdag en zaterdag. Soms is er dan ook een antiekmarkt bij, ik geloof vooral op zaterdag. Vandaag gaan we op de fiets naar de markt. Ik verwacht dat het niet zo’n grote markt zal zijn omdat het toeristenseizoen toch een beetje voorbij is. Het is even zoeken naar het plein waar de markt gehouden wordt, maar na even vragen vinden we de plek. De markt is gedeeltelijk binnen in Les Halles. Binnen is het vooral vers eten zoals vis, vlees, kaas, groente en brood en banket. Buiten heel veel kleding en schoenen, maar ook weer groente en fruit en potten en pannen en stoelen en tapijten enzovoort.

Twee pleinen vol. We wandelen langzaam langs de kraampjes en bekijken de koopwaar.

20231010_10473320231010_104738

Als we alles gezien hebben fietsen we naar het strand en de boulevard van Dinard. Hier is het altijd druk. We gaan op een bankje onder het standbeeld van Hitchcock zitten. Dit beeld van de regisseur met de vogels staat er vanwege een filmfestival dat hier ieder jaar gehouden wordt.

20231010_11303720231010_11543920231010_11295520231010_115411

Op de markt hebben we geen thee ei gevonden en die hebben we wel nodig want die van ons heb ik per ongeluk weggegooid. Ik hang hem wel eens in de afvalbak om uit te lekken en af te koelen voordat ik hem leeggooi en dat is even mis gegaan. Het afval zit in een ondergrondse container dus we kunnen het er niet weer uithalen.

Via google gaan we op zoek naar de dichtstbijzijnde Action want Geert Jan is zijn koptelefoon ook vergeten en ik heb boterhamzakjes nodig en die vind ik tot nu toe nergens. De Action in Pleurtuit is op 2,8 kilometer dus daar fietsen we naartoe. Google leidt ons via een heel mooi fietspad door een bos naar een winkelcentrum dat ons zeer bekend voorkomt. Hier zijn we al eens eerder geweest. Er zijn wel dertig winkels waaronder een hele grote Inter Marche en een Action. Eerst gaan we naar de Inter Marche. Geen boterhamzakjes, maar wel een thee ei, omdat we nog naar de Action gaan koop ik hem niet. Bij de Action is hij vast veel goedkoper. We kopen wel lekkere broodjes en die eten we buiten op een bankje op. Bij de Action liggen zowaar gewone boterhamzakjes en Geert Jan vindt een mooie koptelefoon. Theezeefjes hebben ze niet helaas. Zucht….

20231010_21254220231010_212557

We fietsen dezelfde weg door het bos terug en gaan weer naar de camping. Ik ga natuurlijk nog even zwemmen in zee. We genieten echt van de rust en het mooie weer hier en we besluiten om nog twee nachten bij te boeken. Wij zijn niet de enigen want de camping staat nog steeds behoorlijk vol met voornamelijk campers. Op het hoog gelegen gedeelte waar wij staan zijn wel veel plekken leeg. Rondom ons staat niets meer. Heerlijk rustig zo. Even wat foto’s van ons strand.

20231010_16323520231010_163240

1. Sandra:
    11 oktober 2023
    En ben je daarna weer terug gegaan voor dat thee ei? of maak je nu thee met een boterhamzakje ;-)
  2. Ina Schenkel:
    11 oktober 2023
    Goed idee. Ik heb ook theezakjes mee dus we redden ons nog wel even. Zoals je weet heb ik thuis meer dan honderd theezeefjes.
  3. Anneke Holtrop:
    11 oktober 2023
    Tuurlijk heb jijzeefjes genoeg 🫣 weer een leuke aflevering, thanks 💐