De Menhir en andere stenen.

8 oktober 2023 - Dinard, Frankrijk

Het is al tien uur geweest als we uit bed komen. De zeelucht zorgt voor een goede nachtrust. We beginnen de dag met lekkere kaiserbrotchen. Afgebakken in ons oventje in de camper. En natuurlijk hoort daarop heerlijke zelfgemaakte jam van aardbeien uit eigen tuin.

20231008_112843

Vanmorgen vertrekken veel campers van de camping. Voor twaalf uur moet je van de plek zijn. Wij blijven nog even en pakken de fietsen. We rijden nog eens richting St.Briac sur Mer. We willen een foto maken van de Menhir als we er tenminste bij kunnen komen. We nemen weer de route door de velden. Hier is een heel klein streekje met mooie oude stenen huizen. Daarom houd ik van Bretagne. Veel zee en veel stenen. We fantaseren altijd als we hier zijn dat we nog eens zo’n huisje gaan kopen. Dromen mag toch.

20231008_12362820231008_123640

Toen we hier net kwamen stonden er op dit streekje oude ruïnes van huizen die voor een paar centen te koop waren. En moet je nu eens kijken. In de loop van de jaren is het hele rijtje in oorspronkelijke staat hersteld en nu waarschijnlijk onbetaalbaar. Mooi dat iemand het heeft laten restaureren.

20231008_12400520231008_124131

Als we de menhir zien proberen we dichterbij te komen voor een mooie foto. Hij lijkt op privé terrein te staan. De luiken van het huis zijn dicht dus we wagen het erop en lopen het terrein op voor een mooie foto.

20231008_124842IMG-20231008-WA0000

In deze streek staan heel veel huizen met de luiken dicht. Ze zijn het vakantiehuis van rijke mensen die er af en toe komen. Wel een beetje wrang als je bedenkt hoeveel woningnood er overal is.

Na dit avontuur fietsen we naar de baai van St.Briac en daar gaan we op een bankje zitten genieten van het uitzicht. Het is weer heel helder en Cap Frehel is goed te zien. Op de terugtocht naar de camping gaan we nog even bij “onze” stranden kijken. De eerste twee foto’s zijn van het strand waar we met de auto naartoe gingen toen we met jonge kinderen op de camping van St.Briac stonden en de derde foto is van het strandje uit de tijd dat we op de camping van St.Lunaire verbleven. Dit strandje ligt onder het uitgestrekte golfterrein op foto vier en soms kwam er een golfbal op het strand terecht. Ik heb ze nog steeds thuis liggen.

20231008_13295720231008_13275720231008_13315520231008_133239

Op het grote strand van St.Lunaire lijkt het wel hoogzomer zo druk is het en dat op 8 oktober.

20231008_135455

Terug bij de camper gaat Geert Jan even rusten. Het gaat al veel beter met de verkoudheid, maar helemaal fit is hij nog niet.

20231008_113055

Ik ga naar het strand, nog even zwemmen. Ook op dit strand is het druk. Veel gezinnen met kinderen. Als we na het eten nog even op het bankje bij het strand gaan zitten is het nog steeds druk. Morgen zal het wel een stuk rustiger zijn.

1. Anneke Holtrop:
    9 oktober 2023
    Mooi dit verhaal. Wij zijn vanmiddag bij de afscheidsdienst van Gerrit Leuvenink geweest, Stefan gaf zo een prachtig plaatje van zn Vader, mooi, Ilse kon de leiding ook goed doen, de zaal was groot en vol , emotioneel maar goed, ,, GERRIT,, fijne kerel. Tjah,,,,
  2. Ina Schenkel:
    9 oktober 2023
    Helaas is de WiFi hier zo slecht dat we de dienst niet konden volgen. Misschien kunnen we later nog kijken. We zullen hem niet vergeten onze Gerrit.