Een mooie dag…..

9 oktober 2023 - Dinard, Frankrijk

Geert Jan wil vandaag graag barbecuen. Dat wordt dus boodschappen doen bij de Lidl. Ik wil ook graag even kijken bij de Decathlon die er vlak bij is. Het is niet heel ver rijden met de fiets. Geert Jan rijdt voorop en ik volg hem gedwee. Als het om navigeren gaat ben ik niks waard. Ook al ben ik er tien keer geweest, ik rijd altijd verkeerd en verdwaal hopeloos. We fietsen dwars door Dinard en komen bij de winkels. Bij Decathlon wil ik mouwloze shirts kopen voor Geert Jan. Die hij nu heeft krimpen om één of andere onduidelijke reden en zitten te strak. Er is in de hele winkel geen mouwloos shirt te vinden, maar direct bij de ingang zie ik wel iets wat ikzelf graag wil hebben. Ieder jaar zie ik mensen op het strand met die dingen aan en nu zie ik ze voor het eerst te koop in een winkel. Geen idee hoe je zoiets noemt, maar het lijkt op een badstoffen jurk met capuchon en open zakken. Je kunt het aandoen voor de warmte, om je te drogen en om je discreet om te kleden op het strand. Natuurlijk ga ik eentje kopen. De meest kleurrijke gaat het worden.

20231009_163356

Vanmiddag is de afscheidsdienst van Gerrit in Assen. We kunnen er uiteraard niet bij zijn. Ook online gaat het niet lukken want de WiFi is hier alleen bij de receptie en ook nog eens zo traag dat iets als een dienst online volgen niet lukt helaas. In gedachten zijn we erbij en we horen dat het een mooie samenkomst is geweest met een grote rol voor de kinderen. Misschien kunnen we het nog terugkijken als we weer thuis zijn. We hebben wel een kaart gestuurd via Greetz.

In de middag ga ik weer lekker zwemmen. Er is een grote groep pubers in het water. Ze krijgen een soort gymles en moeten oefeningen doen in het water en elkaar redden. Het gaat gepaard met veel gelach en gegil, maar iedereen komt weer veilig aan land. Leuk zo’n les op het strand.

’s Avonds gaan we dus barbecuen. We zetten de hele boel in de rookwolken. Gelukkig zijn er al heel veel buren vertrokken en die er nog zijn doen de ramen van hun camper dicht. Het is weer een prachtige dag geweest en ook de avond is weer mooi. De zon kleurt de hemel oranje.

20231009_172453

Het was voor ons weer een mooie dag in Dinard.

Voor anderen was dit een verdrietige dag van afscheid nemen van een dierbare en voor de mensen in Israël en hun families wereldwijd zijn de dagen na de laffe aanval van Hamas op Israël  angstig en onzeker. God ontferm U over allen.

1. Elly:
    10 oktober 2023
    Geert Jan en barbecueën: wat is dit toch.
    In zijn jeugdjaren mocht hij ook al graag fikkie stoken.
  2. Anneke Holtrop:
    Prachtige gekleurde robe, veel kleurig gewaad gelijk Jozef 🤗
  3. Anneke Holtrop:
    10 oktober 2023
    En dat shirts zomaar te klein worden, daar snap ik helemaal niks van Geert Jan 🤔
  4. Geert Jan:
    10 oktober 2023
    Ina wast ze te heet denk ik Anneke ..