Van noord naar zuid Bretagne.

13 oktober 2023 - Vannes, Frankrijk

Het plan was om vandaag naar Cap Frehel te gaan. Dat is een hoge klif, wel honderd meter hoog. We zijn er vaker geweest en je kunt er mooi wandelen. Toch veranderen we ons plan als we boodschappen hebben gedaan bij de Lidl. Het waait hard vandaag en het wordt windkracht vijf en dan is het niet zo fijn boven op een klif zonder enige beschutting. Ons doel is nu Vannes een mooie plaats in het zuiden van Bretagne. Eerst gaan we tanken bij de Inter Marche in Pleurtuit want daar kost de diesel 1,77 en dat is een stuk goedkoper dan op andere plekken. Meestal ligt de literprijs boven de twee euro.

Bij de Lidl hebben we dus even boodschappen gedaan voor het komende weekend. We hebben allebei iets lekkers voor onszelf gekocht. Jullie mogen raden wie wat heeft uitgezocht. Zie de foto.

20231013_135748

Het weer is hier nu toch ook wel veranderd. De temperatuur is rond de 22 graden en af en toe regent het een beetje. Als we in Vannes aankomen bij de camperplek zijn er nog een paar plekken vrij gelukkig. Tegen de avond zijn alle 33 plekken bezet en de campers die nu nog komen hebben pech. Vannes ligt aan de baai van Morbehan, deze baai is net geen meer want er is nog een smalle doorgang naar zee en daarom is er eb en vloed. De camperplek ligt bijna aan de oever van de baai.

20231013_163954

We maken een wandeling langs het water en door een bosje waar mensen tamme kastanjes aan het zoeken zijn. Het is hier een soort schiereilandje met strandjes en er wordt nog steeds volop gezwommen.  Er zijn hier in de baai veel eilandjes waar ook huizen op staan en waar je met een pontje naartoe kunt varen.

20231013_16513820231013_16543720231013_17043220231013_172231

Vijf jaar geleden zijn we hier ook geweest en dat was de eerste keer met een pas van Camping-CAR park weet ik nog. We begrepen er toen niets van en kregen het hek niet open. Gelukkig weten we nu precies hoe het moet.

1. Anneke Holtrop:
    14 oktober 2023
    Macaron voor jou Ina en 🍺 met worst 🌺🌺
  2. Ina Schenkel:
    14 oktober 2023
    Helemaal goed, niet zo moeilijk natuurlijk.