Verhuizing en dolfijnen.

11 oktober 2023 - Dinard, Frankrijk

We hebben het er al een paar dagen over, maar vandaag gaan we dan echt verhuizen op de camping. Het klimmen en de hoge instap van de camper omdat we op een blok staan, maken dat ik erg veel last heb van mijn knieën. Een eindje lager is een mooie plek vrijgekomen. Op het gras en de hele dag in de zon en met uitzicht op de zee. We regelen het bij de receptie en gaan de camper verplaatsen. Met een camper is dat zo gedaan. Het geleende verlengsnoer hebben we hier niet meer nodig dus dat brengen we ook weer terug. Onze nieuwe buren zijn Duitsers uit Oldenburg. Ze hebben een enorme camper ter grote van een Arriva bus en achterin zit een garage waarin ze een Smart mee hebben. Het grote nadeel van zo’n grote camper is dat je bijna nergens terecht kunt. Hier op deze camper is maar één plek voor zoiets groots en die was vrij toen ze aankwamen. Wij zijn heel tevreden met het formaat van onze camper.

20231011_162103

Na deze verhuizing gaan we een mooie fietstocht maken. We rijden richting het tweede strand van Dinard. Bij een uitkijkpunt stappen we af. Hier vandaan hebben we een prachtig uitzicht over de baai van de Rance en St.Malo. Het pontje vaart af en aan van Dinard naar St.Malo. Beneden ons hebben mensen een eigen zwembad gecreëerd in de rotsen. We gaan nog even bij de aanlegsteiger kijken en het waarschuwingsbord dat er hangt moet echt op de foto.

20231011_14181720231011_143530

20231011_14283620231011_145100

We fietsen onder een wandelbrug door richting de boulevard. Vanaf hier heb je een prachtig uitzicht op de enorme villa’s die boven op de rotsen zijn gebouwd.

20231011_145441

We kopen een heerlijk ijsje bij een ijswinkel aan het begin van de boulevard waar ze tientallen soorten ijs verkopen. De ijsjes zijn hier duur, maar o zo heerlijk. Een zeemeeuw wordt onmiddellijk vriendjes met ons en gaat voor ons bankje staan schooien. Ik moet even op de foto met de palmbomen op deze weer bijna tropische dag.

20231011_15375920231011_15205320231011_154320

Daarna fietsen we naar de camping terug en zitten we weer op het bankje te genieten van alles wat op het strand gebeurt. Vanavond zijn er kinderen die surfles krijgen en er zijn pubers die een soort rugby op het strand spelen. Als we ‘s avonds tegen acht uur nog even bij het strand gaan zitten zien we een groep dolfijnen vlak bij de kust. Die hebben we hier nog nooit eerder gezien. Ik heb er ook een filmpje van gemaakt, maar die is niet heel duidelijk helaas. Vanwege het warme zeewater laten dolfijnen zich hier steeds vaker zien. Het is heel bijzonder om mee te maken.

IMG_0023IMG_0020

1. Elly:
    11 oktober 2023
    Zo’n grote camper? Lijkt mij niet erg praktisch.
    Dolfijnen? Tja heeft met klimaatverandering te maken.
    Jullie treffen met het weer. Hier komt de regen met bakken uit de lucht.
    Begin volgende week wordt het behoorlijk frisjes met kans op nachtvorst.
    Ziet er relaxed uit bij jullie.
    Geniet er maar van.
    Met Tijger gaat het goed, ze wordt door en door verwend.🙄🙄
  2. Dorien:
    12 oktober 2023
    Prachtige foto's! We krijgen gewoon zin om er ook een keer weer heen te gaan!
    Zelfs dolfijnen gezien, vast een mooie ervaring! Ik zie aan de foto's dat jullie genieten en dat is fijn!
    En dat ijs ziet er heerlijk uit!😋🍦
    Fijne dag vandaag! 😘😘
  3. Ina Schenkel:
    12 oktober 2023
    Dit is ook een leuke camping met een strand erbij en niet zo duur. Zal in de zomer wel gauw vol staan.