Barbecueën.

24 januari 2024 - Benicarló, Spanje

Vandaag is een lekkere luie dag. Voor het eerst doen we de korte broek aan en een hemdje. Zover is het vorig jaar niet gekomen op onze winterreis. Bij een temperatuur van twintig graden in de zon en zonder wind is het goed te doen. Heel erg bruin zullen we wel niet worden. Sommige mensen hier zijn wel behoorlijk bruin, maar die zijn hier misschien wel het hele jaar. In januari is de zon ook hier nog niet heel sterk denk ik.

Onze Engelse overbuurman is zijn kano aan het oppompen. Hij wil gaan vissen op zee. De hond gaat ook mee. Stiekem volg ik hem naar het strand want dat wil ik natuurlijk zien. Het is nog een hele onderneming. Op de fiets met een hondekar er achter met daarin de hond en daar bovenop de kano en de vishengel en de peddel. Na veel heen en weer geloop op het strand lukt het hem om zonder ongelukken met het hele spul de zee op te peddelen. Het is rustig op het strand. Er zijn alleen een paar vissers. Pal aan zee staan mooie optrekjes en er is nog ruimte voor meer.

20240124_13023020240124_12554720240124_125630

Ik wandel verder over het strand richting de stad. Dit is een strand naar mijn hart. Overal ligt het vol mooie gladde stenen. Voor een stenen liefhebber zoals ik helemaal geweldig. Ik neem een paar mooie exemplaren mee naar de camper. Natuurlijk heb ik ook weer een bijzonder exemplaar gevonden. Eentje met een fossiel er in. Ik denk van een schelp. Of zou het van een beestje zijn? Als we verder reizen moet ik kiezen welke stenen meegaan. Ik kan natuurlijk niet kilo’s stenen meenemen dat zou te zwaar worden.

20240124_13324820240124_130520

Op de terugweg naar de camping kom ik langs een boom die vol met olijven zit. Er onder ligt het ook vol. Waarom worden die niet geplukt vraag ik me af. Olijven en ook olijfolie is toch best prijzig. Of zou het een soort zijn die niet lekker is. Op onze camperplek zitten er trossen witte dingen in de boom. Ik moet toch eens opzoeken wat dat voor vruchten zijn.

20240124_131207

Vanmiddag gaan we lekker barbecueën bij de camper. We beginnen op tijd want rond vier uur wordt het echt al wat frisser. Onze kleine barbecue doet het goed en het smaakt allemaal weer prima.

20240124_13332220240124_135730

‘s Avonds kijken we naar de finale week van De Slimste Mens. Meestal is de Wifi goed genoeg om het op de tablet te bekijken. Als dat niet lukt kunnen we ook nog naar BVN kijken via de satelliet. Daar komt het dan wat later op.

1. Elly:
    24 januari 2024
    Barbecueën , het echte zomergevoel nu al in Spanje. Een bijzondere ervaring in januari. Geweldig.
    Vannacht en vandaag heeft het hier weer gestormd.
  2. Anneke Holtrop:
    24 januari 2024
    Heerlijk buitenleven, hier storm , ons houten huisje stond er haast van te schudden, nou zo erg was het niet, maar we zijn wel van bed gegaan , zo,n herrie was het , vannacht rustig .🌺
  3. Jan van Heerde:
    25 januari 2024
    Mooi bericht weer Ina.
    En wat een heerlijk weer.....Toch wel een beetje jaloers en je brengt ons wel op een idee..
    Een paar stenen mee naar huis doet Ria ook altijd. Zijn vaak hele mooie en aparte stenen aan het strand te vinden. Die steen met fossiel is wel bijzonder. Kan ook een schelp zijn, maar net zo goed een vleugel van een vogel of een visgraat. In ieder geval niet van een zure haring of gerookte makreel. Die laatste is trouwens ook heerlijk op de bbq. Lekker opwarmen en op een toastje. En is ook nog gezond.
  4. Ina Schenkel:
    25 januari 2024
    Gewoon gaan Jan, nu het nog kan. Januari in Spanje bevalt ons uitstekend. Trouwens een gerookte makreel ben ik nog niet tegengekomen.