Dag Spanje. Tot ziens.

2 februari 2024 - Urrugne, Frankrijk

Tjonge wat hebben we een onrustige nacht gehad in Olite. Volgens de weersverwachting was het windkracht twee, maar het leek meer op windkracht vijf of zes. De hele nacht heeft de camper staan schudden en kraken en de hoezen over de fietsen en voor het raam klapperden in de wind. Ik heb nauwelijks geslapen. Gelukkig is er niets kapot gegaan.

Moe en met kleine oogjes vertrekken we om tien uur van de camping. Eerst leveren we de sleutel van onze privé badkamer weer in bij de receptie. Het klinkt leuk eigen sanitair, maar de praktijk viel wat tegen. De wc bril lag los en kennelijk werden we geacht zelf schoon te maken. De vloer was kapot en de sleutel zat steeds vast in het slot. En dan te bedenken dat in het hoogseizoen het hele veld het moet doen met acht van deze badkamers. In de reviews wordt er ook flink over geklaagd. Enfin nieuwe dag, nieuwe kansen.

Vandaag gaan we Spanje verlaten. We hebben een camping uitgezocht die net over de grens ligt. De rit gaat uiteraard weer door de Pyreneeën. Gelukkig is het nu een vierbaansweg met heel veel tunnels. Af en toe rijden we in zeer dichte mist. Het is elke keer weer imposant deze hoge bergen en de wegen er doorheen.

20240202_10580020240202_10585720240202_103549

Om klokslag twaalf uur komen we aan op camping Larrouleta in Urrugne. Dat ligt op drie kilometer van de badplaats St. Jean-de-Luz aan de Golf van Biskaje. De receptie is net gesloten en de medewerkers hebben pauze. We mogen een plek uitzoeken en om twee uur gaat de receptie weer open. We kijken rond op de camping. Het ligt aan een meertje met een strandje. Er is een verwarmd zwembad en het sanitair ziet er goed uit. Goede keuze dus.

20240202_160243We installeren ons en om twee uur melden we ons bij de receptie. Vlakbij is een E.Leclerc en op drie kilometer fietsen is een Lidl. Eerst maar eens naar onze rots in de branding namelijk de Lidl. Over een prima fietspad rijden we er naartoe. 20240202_151231

Na de boodschappen maken we een wandeling naar het meertje en kijken we bij het zwembad. Er is ook een telefooncel op de camping waarin je je kunt terugtrekken om te bellen.

20240202_161320

Wat is het hier mooi. Glooiend landschap met koeien in de wei en een lieflijk kabbelend beekje. Hier houden we het wel een paar dagen uit.

Jouw reactie