En ja hoor…Honfleur.

4 oktober 2023 - Honfleur, Frankrijk

Deze manier van reizen bevalt ons tot dusver uitstekend. Elke dag anderhalf tot twee uur rijden en dan in de middag alle tijd om de omgeving te verkennen. Vandaag rijden we naar de grote camperplek van Honfleur. Het is altijd weer prachtig om over de twee hoge bruggen over de Seine te rijden.

20231004_115325

Het toegangshek bij de camperplek, waar ze in januari nog mee bezig waren is nu klaar. Bij het naar binnen rijden krijgen we een ticket en dan gaat het hek open. Om weer uit te rijden heb je hetzelfde ticket nodig waar je uiteraard eerst de overnachtingen mee hebt afgerekend bij een automaat. Niet echt handig voor zo’n grote camperplek. Er staan hier honderden campers, het hele jaar door en die moeten allemaal betalen en dan door dit hek naar buiten. We gaan het morgenvroeg meemaken.

We arriveren om twaalf uur en dan staan er al heel veel campers. Het terrein is ook groter geworden. Ik schat dat er nu rond de driehonderd campers kunnen staan en tegen de avond is het terrein weer helemaal vol.

20231004_123805

In de middag wandelen we naar het voor ons overbekende haventje van Honfleur. We zijn hier in januari en februari ook geweest. Het is op vrijwel al onze reizen naar het zuiden een vaste overnachtingsplek. We wandelen langs de grote rivierboten die hier aangemeerd liggen. Ook deze keer spotten we weer een mooie oldtimer op het parkeerterrein.

20231004_16063920231004_143510

Het reuzenrad is al opgeruimd, maar de draaimolen is er altijd. Deze keer heb ik er een filmpje van gemaakt en geen foto. Het is een oude en zeer klassieke draaimolen met twee verdiepingen, bekijk het filmpje maar eens.

We kopen een lekker ijsje en gaan op het muurtje zitten om hem op te eten. Ik geloof niet dat we ooit in oktober op straat nog een ijsje hebben gehad. Het weer is prachtig. Lekker rustig met een aarzelend zonnetje. 18 graden. Het is best druk op straat en op de terrassen. De mensen van de rivierboten wandelen hier natuurlijk ook ergens rond. Het percentage oude mensen en mensen met wandelstokken en krukken is hier behoorlijk hoog.

20231004_151631

We kijken ook nog even in de oude houten kerk. Tegenwoordig is het weer een Godshuis, maar het is in de tijd dat wij hier komen ook een overdekte markt geweest. Dit is uiteraard mooier.

20231004_153442

Terug bij de camper zetten we de stoelen buiten en genieten van alle reuring van een grote camperplek. Het is weer een mooie dag geweest ondanks de verkoudheid.