Leuke verrassing.

26 april 2023 - Holten, Nederland

De tweede camperreis van dit jaar. We rijden vandaag naar de camperplek bij camping “Ideaal” in Holten. In 2020 hebben we hier een week gestaan met onze vrienden Jaap en Jannie. Er wordt hier ieder jaar een fiets driedaagse georganiseerd waar campinggasten gratis aan mee mogen doen en daar hebben Jaap en Jannie ons toen voor uitgenodigd. De prachtige medaille die we ermee verdienden hangt bij ons thuis en we zijn er trots op.

Vorig jaar hebben we hier ook nog een nacht gestaan op doorreis naar Bretagne. Dat was ook in de week van de fiets driedaagse, maar aan zulke afstanden waag ik me nu niet meer.

Nu dus voor twee nachten weer hier. Om half elf zijn we van huis vertrokken en om half een komen we hier aan. Als ik het gebouwtje van de receptie binnenga zie ik tot mijn verbazing Els de Jong achter de balie staan. Ze geeft me een ferme knipoog dus ze is het echt. Als ik aan de beurt ben vertelt ze dat zij en Eddie hier sinds drie weken werken. Twee dagen in de week de gasten verwelkomen en een plek wijzen enzo en daarvoor mogen ze hier het hele seizoen gratis staan met de caravan. We kennen ze vanuit Appingedam, waar ze vroeger bij ons kerkten en een bakkerij hadden. Hun huis was zwaar beschadigd door de aardbevingen en die hebben ze toen aan de NAM verkocht en ze zijn naar Veenendaal verhuisd. We zijn nog “vrienden” op Facebook, maar van dit avontuur wisten we nog niets. Leuke verrassing om elkaar zo weer te ontmoeten.

Vanmiddag zijn we op de fiets naar Holten gereden. Het is onaangenaam weer, er waait een koude wind. We wandelen wat door Holten en gaan bij een paar winkels naar binnen. Bij ’t Klavertje gaan we eten. Geert Jan een boerenschnitsel en ik saté van de haas met frites en een heerlijke salade.

20230426_171316

Er staat in Holten een beeld van twee benen die uit de grond steken met tussen de voeten een blokje dat je rond kunt draaien naar een jaartal. Bij 2015 staat onder andere een tekst over Groningen en de aardbevingen. Het beeld staat symbool voor mensen die ontaard zijn, letterlijk dus los van hun geboortegrond zoals vluchtelingen. Ik denk nog even na over het verband met Groningen.

20230426_175225

’s Avonds in de camper lezen we en we luisteren naar muziek. Het is hier heerlijk rustig. Lekker bijkomen na een hectische tijd in de politiek. Vanmiddag scharrelde er een eekhoorntje bij de camper, ik ben benieuwd of we hem/haar morgen weer zien.

1. Elly:
    26 april 2023
    Fijn Ina weer reisverslagen van jou te lezen.
    Groetjes.