Terug in Nederland.

6 mei 2023 - Oostburg, Nederland

Vandaag van Bray-Sur-Somme naar Oostburg in Zeeuws-Vlaanderen gereden. Dat lijkt ver, maar we waren er binnen drie uur. Oostburg ligt natuurlijk ook wel heel dicht bij de Belgische grens. We zijn neergestreken op Camping De Bonte Hoeve en dat ligt ongeveer twaalf kilometer van Cadzand en ook ongeveer net zo ver van Breskens. Afgelopen nacht hebben duizenden vliegjes zich op onze camper gestort en daar hun einde gevonden. Collectieve zelfmoord of overvallen door een heftige onweersbui ? Ze kunnen het ons niet zeggen en in Oostburg vegen we ze er met de bezem allemaal af. Bijzonder natuurverschijnsel weer.

20230506_092839

Als ik naar de receptie loop om ons aan te melden komt de campingbaas er net op de grasmaaier aan. Als hij ziet dat we uit Appingedam komen ontstaat er een geanimeerd gesprek over Delfzijl, waar hij als kind twaalf jaar heeft gewoond en op het Fivelcollege heeft gezeten. Heel gezellig en als we eindelijk uitgepraat zijn en de administratie hebben geregeld zit Geert Jan zo’n beetje te slapen achter het stuur van de camper. Door al het geklets heb ik niet helemaal goed opgelet waar we geacht worden te gaan staan en daardoor doorkruisen we het hele terrein inclusief lelijke obstakels om het verkeer af te remmen. Niet zo goed voor onze camper. Gelukkig vinden we uiteindelijk de goede plek. Lekker dichtbij alle voorzieningen. Het toiletgebouw is heel luxe met vloerverwarming en een mooie fotoposter van vrouwen in klederdracht. Voor de douches krijgen we een kaart.

20230506_195338

We blijven hier twee dagen staan en hopen in ieder geval de zee te zien en mijn broer en schoonzus te ontmoeten die in Hulst en in Breskens een huis hebben. De vorige keer dat we spontaan naar Zeeland gingen voor een bezoek zaten zij in Duitsland, maar nu hebben we meer geluk en de afspraak voor morgen staat.

20230506_181724

Op zaterdagavond is de Bistro open en daar eten we een patatje met heerlijke kroketten en een salade. Als het begint te schemeren komen de konijnen tevoorschijn. Een aankondiging op de deur van het toiletgebouw waarschuwde ons er al voor.

20230506_20353620230506_204124

1. Dorien:
    7 mei 2023
    Wat leuk dat jullie even op familiebezoek gaan! Doe ze de hartelijke groeten!
    En Zeeland zonder de zee te zien kan natuurlijk niet dus dat gaat vast lukken 🌊🐚⛱ Fijne dag vandaag!