Gezelligheid in Breskens.

7 mei 2023 - Oostburg, Nederland

De weersvoorspelling voor vandaag is niet goed, maar wat zitten ze er weer naast. Gelukkig maar want we gaan vandaag op de fiets naar Breskens en dat is toch weer zo’n zestien kilometer. We gaan al op tijd op pad en zijn na een mooie fietstocht om kwart over elf in de jachthaven van Breskens. Op de kade gaan we op een bankje zitten en we genieten van alle bedrijvigheid die er altijd in een haven is.

20230507_11385920230507_11403920230507_114020

We hebben een afspraak met Bert en Truuske om kwart voor één bij strandpaviljoen Breskens aan Zee. Eerst kijken we nog naar de veerboot die elk halfuur van Breskens naar Vlissingen vaart. Het is een beetje mistig op zee dus scherpe foto’s maken lukt helaas niet.

20230507_122013

Als we met de fiets aan de hand het pad richting strandpaviljoen lopen horen we achter ons Bert en Truuske enthousiast roepen. Het is al weer een paar jaar geleden dat we elkaar hebben gezien. In het strandpaviljoen is het behoorlijk druk. Het weer is inmiddels zo opgeklaard dat we buiten in het zonnetje gaan zitten met uitzicht op het strand en de Westerschelde. Er is veel scheepvaartverkeer en de veerboot vaart er tussendoor. Ook grote containerschepen varen langs richting Vlissingen. We bestellen wat te drinken en een heerlijke lunch en praten bij over van alles en nog wat. Geert Jan controleert nog even of er wel echt een halve liter bier in zijn glas zit.

20230507_133404IMG-20230507-WA000520230507_144144IMG-20230507-WA0006

Na het eten wandelen we naar het appartement van Bert en Truuske pal aan zee en vlak bij het strandpaviljoen. Ze zitten op de vierde verdieping en hebben een prachtig uitzicht naar zee aan de ene kant en uitzicht op het strand aan de andere kant en aan beide kanten zit een ruim balkon. Zoiets wil ik ook wel.

20230507_164418

Tegen vijf uur stappen we weer op de fiets en deels via een andere route dan op de heenreis fietsen we weer naar de camping. In totaal toch weer 38 kilometer gereden. Het was fijn om elkaar weer te zien en bij te praten. Hopelijk zien we elkaar in de komende jaren wat vaker.

‘s Avonds kijken we buiten, waar de ontvangst beter is, naar de formule-1 race in Miami die om half tien begint.

1EA74184-8C9B-4B87-B214-EE7E0C9019E8

1. Dorien:
    8 mei 2023
    Leuke foto's! Ziet er gezellig uit zo samen en dat broodje met zalm ziet er echt heerlijk uit!😋 Pa weer aan de kroketten zie ik....we boffen inderdaad met het weer, genieten!😎🌞