Het regent, het zegent.

9 mei 2023 - Spier, Nederland

Vreemd weer is het deze dagen. Afgelopen nacht was het zestien graden. Bijna net zo warm als overdag. De slaapzak die we mee hebben voor als de nachten koud zijn hebben we nog niet nodig gehad. Soms moest er een dun dekentje bij over, maar de laatste dagen is zelfs alleen het dekbed al te warm.

Vanmorgen gaan we op de fiets naar Beilen. Dat is ongeveer zes kilometer. In Beilen wonen 11.000 mensen. Het heeft een leuk centrum met veel winkels en eigenlijk geen leegstand. Het gebied in de directe omgeving is natuurlijk ook erg toeristisch met veel campings. Veel mensen hebben hier een stacaravan of een vakantiehuisje en daardoor is er altijd veel reuring in het plaatsje. Gezellig.

Na een rondje centrum strijken we bij de Hema neer voor een ijskoffie met slagroom en een heerlijk stuk red velvet taart. Op de foto zie je dat Geert Jan een wond op zijn lip heeft. Ik heb het niet gedaan hoor. Hij kon zich niet beheersen toen hij kroketten kreeg en heeft zijn lip er aan verbrand.

20230509_114639

Na het bezoek aan de Hema lunchroom gaan we naar de Jumbo en slaan van alles in voor een barbecue bij de camper. De weersverwachting is pet, maar onder de luifel van de camper zitten we droog en de barbecue geeft lekkere warmte af. Best gezellig toch. Vanaf een uur of drie regent het zachtjes en dat blijft doorgaan tijdens de barbecue en terwijl ik dit stukje schrijf regent het nog steeds zachtjes door. Dat wordt vannacht slapen bij het ritme van de regen.

20230509_170649

Rondom de camper en op de camping verschijnen steeds meer plassen. We hebben geen laarzen mee. Wel een paraplu en regenjassen.

1. Elly:
    9 mei 2023
    Jammer dat er zoveel regen valt. De vakantie zit er al bijna weer op. Jullie hebben veel gezien, veel gereden, veel gefietst.
    Ik denk dat het , ondanks de regen, een mooie vakantie is.
  2. Eilt:
    10 mei 2023
    Hier is het weer geweldig. Ik moet grinniken als er weer een waarschuwing komt van de buienradar dat het zo gaat regenen in Veendam
  3. Ina Schenkel:
    10 mei 2023
    Ja wat het weer betreft heb je een goede keuze gemaakt met je route. Het heeft hier serieus meer dan twaalf uur doorgeregend. Nog een goede tocht
    verder. Onze reis zit er bijna weer op.