Sonnevanck.

8 mei 2023 - Spier, Nederland

Ons bezoek aan Zeeland zit er weer op. Bij de receptie lever ik de kaartjes weer in waarmee we konden douchen en de slagboom open laten gaan. De borg van dertig euro krijg ik contant weer terug. Voordat we de vierbaansweg oprijden tanken we de camper nog even vol. Dat scheelt meestal behoorlijk in prijs. Ik maak van de gelegenheid gebruik en was de voorruit van de camper nog even schoon met de wasborstel die bij de pomp in een emmer met “water” staat.                   We gaan richting het noorden via de Westerscheldetunnel. Lang geleden hebben we deze route met de veerboot over de Westerschelde gedaan. In 2003 is deze tunnel er gekomen. Hij is 6,6 kilometer lang en kostte destijds 750 miljoen euro. Zou hij van de opbrengst van de gaswinning betaald zijn? Het zou mij niet verbazen. We moeten er nu ook voor betalen trouwens. € 7,45 tol.    Als we de tunnel uitrijden lijkt het of de voorruit bevroren is. Allemaal ijssterren lijken het wel. Het gaat er ook niet goed af met de ruitensproeiervloeistof. Wat voor rommel zat er in die emmer bij de pomp en heb ik op de ruit gesmeerd? Pas na een heftige regenbui wordt de ruit weer schoon.

De bedoeling is dat we naar een camping in Hoenderloo op de Veluwe gaan, maar onderweg bedenken we ons en we besluiten om de laatste dagen van deze vakantie door te brengen op een plek waar we goede herinneringen aan hebben namelijk camping Sonnevanck in Spier. Als ik onderweg mijn Facebook pagina open zie ik een herinnering aan zeven jaar geleden verschijnen en jawel hoor, een foto gemaakt op deze camping. Toeval bestaat niet.

IMG-20160508-WA0015IMG-20160731-WA0003

Rond drie uur komen we aan op Sonnevanck. We hebben dan een behoorlijke reis gemaakt van 340 kilometer. Hier blijven we een paar dagen. Het is rustig op de camping en we zoeken een prachtig plekje uit met uitzicht over het veld achter de camping. Als we aankomen schijnt er een stekerige zon. Het duurt niet lang of er barst een onweersbui los en de regen valt met bakken uit de hemel. We draaien de luifel uit en gaan er lekker droog onder zitten. Herinneringen ophalen en kijken naar de regen en het uitzicht. Zou er nog een chalet te koop zijn hier?

20230508_201342

1. Sandra: