Verhuizen.

22 januari 2024 - Benicarló, Spanje

De weersverwachting voor de komende week ziet er goed uit. Volop zon en temperaturen die oplopen naar twintig graden. Op de plek waar we nu staan komt niet veel zon helaas. Hooguit in de morgen schijnt de zon een poosje op ons plekje, maar vanaf vroeg in de middag zit de heg in de weg. Het plekje waar we staan is ook wel erg krap. Ruimte voor onze droogmolen is er niet. Toen we hier zaterdag aankwamen waren er alleen maar van deze kleine plekjes. Als vroeg in de morgen onze buren vertrekken besluiten we om bij de receptie te vragen of we naar dat plekje mogen verhuizen. Het is iets groter en wat verder van de heg af dus iets langer zon. De plek blijkt vanaf morgen gereserveerd te zijn dus dat gaat hem niet worden. Er zijn nog wel twee andere plekken vrij en eentje daarvan is zonder meer riant te noemen. Deze plek valt niet onder de ACSI aanbieding en is dus duurder dan de andere plekken. Wat een prachtige plek is het. De hele dag zon. Zeker drie keer zoveel ruimte en een eigen kraan. We gaan verhuizen!

20240122_112407

Het is nog een hele tour om de camper onbeschadigd van de oude plek te krijgen, maar het lukt. Eerst rijden we de camper naar de nieuwe plek en daarna halen we de fietsen op. Fluitje van een cent dat verhuizen van een camper. Nu staan we echt “op stand” er staan hier een paar hele grote campers. Bij één is zelfs de zijkant uittrekbaar. Dan kun je ook alleen maar op hele grote plekken staan. We zetten gelijk de droogmolen neer en ik was een paar spijkerbroeken en hang ze lekker in de zon te drogen. Hier gaan we het nog wel even uithouden. We zitten een uurtje heerlijk te zonnen op onze nieuwe plek. Het internet is hier ook iets beter omdat het Wifi punt wat dichterbij is. Ook niet verkeerd.

20240122_123011

In de middag fietsen we naar de stad en gaan we op zoek naar de oude binnenstad. Er zijn mooie winkelstraten, maar alles is dicht vanwege de siësta. Dus dat wordt de volgende keer ‘s morgens of in de avond winkelen. Ik maak wat foto’s van een grote kerk met een prachtige blauwe koepel en van een paar mooie panden. We gaan alles een andere keer wat beter bekijken als de winkels open zijn.

20240122_15352020240122_15361920240122_15375020240122_153824

1. Arjen:
    Verhuizen is altijd leuk
  2. Elly:
    22 januari 2024
    Inderdaad, vooral als je erop vooruitgaat.
    Een prachtige plek hebben jullie nu.
    Hier kunnen jullie het wel een tijdje volhouden.
  3. Anneke Holtrop:
    Zo,n hekel aan verhuizen…..maar ja ! 15 keer geloof ik,🤔🌺