Wassen en drogen.

29 januari 2024 - Benicarló, Spanje

We staan nu op een plek midden op de camping op een hoek. Aan drie kanten is een heg en de plek is best groot. Naast ons is een kruispunt van smalle weggetjes waar bijna alles langs moet wat binnen komt of vertrekt. Er is dus veel te zien. Het is en blijft bewolkt vandaag en dat is jammer want het is weer wasdag. Bij de receptie haal ik twee muntjes. Eentje voor de wasmachine en eentje voor de droger. Ik denk niet dat de was vandaag buiten droog wordt. Ik krijg er ook zo’n pad bij die je in de trommel bij de was moet gooien. De wasmachine is een bovenlader uit lang geleden. Ik weet nog dat mijn moeder zoiets had toen ik jong was. Hopelijk gaat het goed allemaal.

20240129_114116

Na ongeveer veertig minuten is de was klaar en een deel hang ik wel aan de droogmolen. Bovenkleding doe ik nooit in de wasdroger. De handdoeken en het ondergoed gaan in de droogtrommel standje hoog. Thuis doet mijn wasdroger er op de ecostand heel lang over om de was te drogen. Oké het is dan veel meer wasgoed natuurlijk. Deze wasdroger is na veertig minuten klaar en de was is gloeiend heet als het er uit komt. En droog natuurlijk. De was aan de lijn is ‘s avonds nog niet droog dus ik laat het maar hangen. De sokken hang ik in de camper om verder te drogen. Er mist een sok notabene. Dat is mij thuis echt nog nooit overkomen. Dat krijg je met zo’n open wasmachine. Die sok zit vast ergens onderin. Morgen is de wasmachine vastgelopen op een sok van Geert Jan. Je zult het zien.

We zijn vandaag niet van de camping geweest. Wel hebben we buiten gezeten en gekeken naar het vertrekken van campers en het weer binnenkomen van nieuwe. En dat zijn er heel veel. Schuin tegenover ons is een Duits gezin gaan staan met drie kleine kinderen waarvan er twee echt al de schoolleeftijd hebben. Vorig jaar kwamen we ook zo’n gezin tegen. Ik krijg daar allerlei vragen bij over leerplicht en thuisonderwijs en zo, maar ach ik heb er niets mee te maken natuurlijk.

1. Anneke Holtrop:
    29 januari 2024
    Maandag dag ☁️🌥️🌺🌺
  2. Elly:
    30 januari 2024
    Maandag wasdag. Ouderwets met een ouderwetse wasmachine. Oude tijden herleven haha.
    I love it.😂😂

Jouw reactie