Winkelen en douchen.

3 februari 2024 - Urrugne, Frankrijk

Vannacht heerlijk geslapen op onze nieuwe en rustige plek. We staan vlak bij de entree van de camping en er komen vandaag veel campers en caravans binnen. Zijn ze op weg naar het zuiden of juist op de terugreis naar huis? Je weet het niet. Gisteren kwam er een camper binnen uit Finland. Die hebben een lange reis gemaakt. Geert Jan maakte een praatje met ze. In Finland is het koud met waar zij vandaan komen een temperatuur van veertig graden onder nul. Geen wonder dat ze op blote voeten in slippers lopen. Zestien graden en zon moet voor hen wel erg warm zijn.

Vandaag fietsen we naar de E-Leclerc die hier vlakbij is. Naast de mega supermarkt is er een groot winkelcentrum met diverse kledingwinkels en overal is uitverkoop. Ik ben ernstig toe aan een paar uurtjes shoppen. Geert Jan ziet het niet zitten en na het bezoek aan de supermarkt fietst hij terug naar de camping. Ik ga alle kledingzaken bij langs en scoor twee spijkerbroeken met 85% korting en nog een polo en een t-shirt voor Geert Jan en nog twee shirtjes voor mijzelf. Goed geslaagd dus.

20240203_13460420240203_130706

Terug op de camping gaan we douchen. Altijd is er wel iets met de douche aan de hand op een camping. Te warm, te koud, vies, gladde vloer, kleine straal, lastige hokjes, weinig tijd en noem maar op. Hier is er over de douche niets te klagen, maar ben ik zelf suf bezig. Meestal zit de douchekop gewoon vast, maar hier is het een handdouche en ik krijg het voor elkaar om mijn klompen vol water te zetten bij het manoeuvreren met de handdouche. Dat is nog niet alles. Na mij gaat Geert Jan douchen en ik vergeet de handdoek in zijn tas te stoppen. Hij moet zich dus afdrogen met zijn eigen kleren. We moeten er beiden vreselijk om lachen. Douchen op de camping. Ik kan er wel een boek over schrijven.

1. Elly:
    3 februari 2024
    Is die mooie rode auto ook te koop met 85% korting??😂😂😂
    Met douchen zit het soms mee en soms tegen.
    En ik zie weer de zon schijnen bij jullie.
    ☀️ ☀️☀️☀️☀️
  2. Anneke Holtrop:
    3 februari 2024
    Heerlijk zo ,,klunzen,,😄
  3. Jan de Jager:
    4 februari 2024
    Ha ha ha bijna TACHTIG graden verschil met die Finnen !
    Op dit moment is het hier "mild" met 34 graden plus hoge luchtvochtigheid.
    Die Finnen hadden het hier niet uitgehouden ben ik bang ........... Zou ik het wel uit kunnen houden in Finland vraag ik mij af ?
    Eerst maar eens naar een kledingzaak want ik heb alleen maar twee oude truien, die ik zelden draag !

Pracht auto is dat geen Peugeot ?

Jouw reactie