Woensdag wasdag.

17 januari 2024 - Pineda de Mar, Spanje

Ook als je op reis bent moet er af en toe gewassen worden. We hebben altijd voor ongeveer drie weken kleding mee dus na twee weken gaan we wassen. Er staan hier drie wasmachines en twee drogers. Van beiden is eentje “out of order” dus het is wat krap. Er moet vijf euro in en als we de Spaanse tekst goed begrijpen komt het waspoeder er automatisch bij. Na veertig minuten lopen we weer naar de wasruimte. Er staat een Engels stel bij de laatste machine. Ze hebben er drie euro ingegooid en meer krijgen ze er niet in. Blijkt het bakje waar de euro’s invallen vol te zijn en dan doet de machine niks. Het wasgoed zit er al in en zij hebben er wasmiddel bij gedaan. Bij navraag bij de receptie blijken de machines in onderhoud te zijn bij een bedrijf en die legen ook de geldbakjes. Ben je mooi klaar mee. De enige machine die het nog doet is dus de onze en die heeft nog wat meer tijd nodig om te spoelen en centrifugeren blijkt. Zo staan we dus gezellig samen te kijken naar een draaiende wasmachine.😀 Die trouwens inderdaad wasmiddel zelf toevoegt.

20240117_113130

We hangen de was op onze droogmolen. Het past net en ik heb ook precies genoeg wasknijpers. Hoewel er gaan steeds meer van die plastic dingen kapot, even onthouden dat ik de volgende reis houten knijpers meeneem. Geert Jan krijgt ook zin in wassen en hij begint met het schoonmaken van onze camper. Dit is de meest vieze camper die op de camping staat en dat kan echt niet langer. Vandaag doet hij de achterkant en dat is heel dankbaar werk.

20240117_115931

We maken nog een praatje met een Duitser die uit het Emsland komt en al vier maanden met de camper onderweg is. Hij heeft een aanhanger achter de camper met daarop een originele Vespa. Hij ging van huis met een auto op de aanhanger die hij bij de koper heeft afgeleverd en hij komt weer thuis met een scooter. Ook een leuke hobby, een beetje handelen.

20240117_113312

Verder doen we vandaag niet veel. We zitten bij de camper en lezen wat en luisteren naar muziek. Het weer is een beetje onbetrouwbaar. Afwisselend zon en wolken en op buienradar weer allemaal rood rondom Pineda. Het blijft gelukkig bij een paar spettertjes regen en om vier uur is de was zo goed als droog.

1. Arjen:
    17 januari 2024
    Haha, ik wil ook een wasmachine die zelf wasmiddel toevoegt. Fijne opvouw, droog- en strijkdag toegewenst