Duitsland in.

26 april 2024 - Nordholz, Duitsland

Vandaag gaan we dus weer op pad met de camper. We vertrekken om half tien van huis. Het doel voor vandaag is een camping in Noord-Duitsland en dat is bijna tweehonderd kilometer rijden. In Winschoten gaan we tanken. Het regent behoorlijk op de route in Nederland, maar eenmaal in Duitsland knapt het weer wat op en de zon komt erbij. Gelukkig maar want een deel van de route is over drukke tweebaanswegen waar ook veel trekkers rijden.

1000010351

Om half één zijn we op de camping. Hij ligt op ongeveer tien kilometer van de Duitse Noordzeekust. Beckman camping in Nordholz. Er zijn veel vaste standplaatsen op deze camping en de bouwsels die er op staan zijn grotendeels behoorlijk oud. De camping heeft twee zwembaden en die zijn al gevuld. Beetje optimistisch met dit weer.

10000103531000010355

Het washok is vrij nieuw en blinkend schoon en netjes. Er is ook een kleine eetgelegenheid die de hele dag open is. In de middag begint het te regenen en dat terwijl het hier al behoorlijk nat is. Gelukkig is het tegen half vijf weer droog en in no time breekt de zon weer door en zitten we onder een strakblauwe lucht te genieten in de zon. Raar weer vandaag. We maken nog een wandeling over de camping en spotten een sigarettenautomaat. Zoiets heb ik al heel lang niet meer gezien en moet je die prijzen zien. Geen wonder dat Nederlandse rokers hun nicotinestokjes in Duitsland gaan halen.

1000010354

Ondanks de heerlijke geuren die onze kant op drijven vanaf de “imbiss” maken we gewoon ons eigen potje klaar en het smaakt goed. ‘s Avonds zitten we in de camper lekker relax te lezen en naar muziek te luisteren. Morgen rijden we verder en hopen we Denemarken te bereiken.

1000010356

1. Anneke Holtrop: