Rustig dagje.

3 mei 2024 - Esbjerg, Denemarken

We zijn nu een week van huis en wat hebben we deze periode mooi weer gehad. Ook vandaag weer een zonnige dag met temperaturen boven de twintig graden. Geert Jan is toe aan een dagje rust dus voor vandaag geen wilde plannen. Eerst een lekker ontbijtje met een kaiserbroodje en een gekookt eitje. Daarna gaan we douchen en ik moet zeggen dat dit wel de beste douche is die ik ooit op een camping heb gezien. Genoeg haakjes om je kleding op te hangen, genoeg plankjes om je spulletjes op te leggen, zo lang je wilt warm water op goede temperatuur en de slippers blijven droog. Helemaal goed!

1000010568

’s Middags stap ik op de fiets richting het centrum. Daar is een outlet waar ik een kijkje wil nemen. Eerst maak ik nog een fietstochtje over mooie fietspaden en door het dorpje. Ze hebben hier een mooi, heel modern kerkgebouw.

1000010570

De outlet valt tegen, maar er naast zit een hergebruik winkel en die is leuk. Daar snuffel ik een tijdje rond.

1000010572

Ik twijfel even bij een wel heel bijzondere waterkoker, maar ik heb hem toch maar niet gekocht. Wel heel apart natuurlijk.

1000010571

Vanaf hier fiets ik weer richting de kust en kijk over het strand. Dezelfde mensen als gisteren lopen weer met emmers in de hand en zoeken schelpdieren. Toch maar eens in de emmer kijken als ik ze weer zie. Terug bij de camper maak ik een pan lekkere spaghetti. De lucht begint wat te betrekken en het koelt behoorlijk af aan het begin van de avond. Het weer slaat om.

Hier op de camping is een keuken die iedereen mag gebruiken. Er zijn kookplaten, ovens, een magnetron en een diepvrieskast. Verder is er een grote barbecue met daar omheen overdekte picknicktafels voor een grote familie barbecue. Het ziet er heel gezellig uit.

10000105741000010573

1. Jan de Jager:
    4 mei 2024
    Mooi dat jullie het zo treffen met het weer ! Ik zou het zelf nooit anders willen !
    Bij ons op dit moment rond de 24, 25 graden (voelt bijna koud aan !) met heerlijke bewolking, beetje regen en ook wel Zon maar nu zonder die enorme agressie ............ Gewoon de ramen thuis en in de auto open zonder airconditioning. Wat toch ontzettend jammer dat het meer dan 4 maanden van het jaar zo monsterlijk heet moet zijn met hoge lucht vochtigheid !
  2. Anneke Holtrop:
    4 mei 2024
    Sterk hoor, dat je de waterkoker liet staan, ik denk dat het mij niet gelukt was 🌺🌺
  3. Elly:
    4 mei 2024
    Die waterkoker is echt bijzonder. Zoiets heb ik nog nooit gezien.

Jouw reactie