Camperen bij de boer.

1 maart 2024 - Haarle, Nederland

Op 10 februari zijn wij terug gekomen van onze reis “Op zoek naar de zon.” Sindsdien heeft de zon in eigen land nauwelijks geschenen en de regen heeft het land nog natter gemaakt. Het lijkt er zowaar op dat het de komende dagen iets anders wordt en daarvan gaan wij genieten.

Tussen de vergaderingen van de gemeenteraad door is er ruimte voor een kort reisje in eigen land. De camper staat naast ons huis en veel standaard zaken zitten er al in dus inpakken stelt niet zoveel voor en is zo gebeurd. Vrijdagmorgen 1 maart vertrekken we omstreeks tien uur van huis en om kwart over twaalf komen we aan op de camperplek. Gisteren zijn we op zoek gegaan naar een leuk plekje in een mooie omgeving waar we lekker kunnen fietsen en mooie plaatsjes kunnen bekijken. Onze keuze is gevallen op camperplaats De Bosweide in Haarle. Dat is een klein plaatsje vlakbij Hellendoorn en Nijverdal.

1000009357

De camperplek ligt bij een boerderij die nog in bedrijf is. De koeien staan op stal en de boer komt langs om een praatje met ons te maken als we ons gesetteld hebben. Het terrein is onverhard, maar de ondergrond is al behoorlijk ingeklonken en dit gebied ligt wat hoger dus we zakken niet weg in de modder. Als we aankomen staan er al negen campers en in de loop van de middag zijn er veertien van de vijfentwintig plekken bezet. Het is een mooie plek met vier “badkamers” en alle voorzieningen en de prijs is all-in vijftien euro per overnachting en dat is niet duur.

10000093501000009347

In de middag maken we een fietstochtje naar Nijverdal. De route gaat grotendeels over een fietspad door het bos. Als we het centrum binnenfietsen herken ik het. We zijn hier vaker geweest. Een aantal jaren geleden hebben we een week op een camping in Holten gestaan met vrienden. We hebben toen meegedaan met een fietsdriedaagse en toen zijn we op één van de routes door Nijverdal gekomen.

1000009356

In Nijverdal is een Huis van Cultuur en Bestuur zie ik en daar lopen we even naar binnen om te kijken hoe het er van binnen uit ziet. In Eemsdelta willen we ook graag een gebouw waarin het theater en de bibliotheek en het gemeentehuis onder één dak zitten en ik ben nieuwsgierig naar hoe ze het op andere plaatsen hebben uitgevoerd. Volgens de mevrouw aan de balie staat dit gebouw er al sinds 2007. Het ziet er uit alsof het splinternieuw is en ik vind het prachtig met een groot plein er voor oogt het heel aantrekkelijk en uitnodigend.

100000935310000093541000009355

We wandelen het centrum nog verder door en stappen dan weer op de fiets richting camper. Er zijn hier in de omgeving prachtige fietsroutes en vanaf de camperplek kun je ook zo het bos in wandelen. Voorlopig bevalt het ons hier prima. Het is vandaag de hele dag droog gebleven en de zon heeft zich goed laten zien. Een verademing na al die regendagen.

1. Elly:
    1 maart 2024
    Geniet van de prachtige omgeving.
  2. Eilt:
    1 maart 2024
    Ja, prachtig weer. Maak er een mooi uitstapje van!

Jouw reactie