De Sallandse Heuvelrug deel 1.

2 maart 2024 - Haarle, Nederland

De camperplek waar wij staan ligt midden in een gebied waar veel gefietst en gewandeld wordt. De eigenaar heeft een informatiehuisje ingericht voor de bezoekers. In het huisje liggen allemaal folders van de omgeving, maar ook uitgeprinte fietsroutes.  Er is een overzichtskaart bij en de route in knooppunten met informatie over wat er onderweg te zien is. Wij vinden de meeste routes wat te lang, maar ze zijn wel in te korten door hier en daar wat binnendoor te fietsen. Vandaag gaan we een halve fietsroute fietsen die deels over de Sallandse Heuvelrug gaat. De route is 22 kilometer lang en halverwege is , heel strategisch, een cafetaria. Het is tenslotte zaterdag dus patatdag. De route gaat door het plaatsje Hellendoorn waar de mooie korenmolen vrolijk draait op de wind.

1000009366

Behalve door het bos fietsen we ook langs uitgestrekte heidevelden. Als die in bloei staan moeten we toch eens terugkomen want dat moet wel prachtig zijn.

1000009369

Er zijn veel wandelaars en fietsers op pad op deze prachtige zonnige dag. Iedereen groet ons vriendelijk en wij groeten terug. Alles ziet er beter uit als de zon schijnt. Alleen een slak die we in een woonwijk tegenkomen denkt er anders over.

1000009367

In Nijverdal stoppen we bij een cafetaria. Op de muur zit prachtig behang. Geert Jan waant zich in de tropen. We eten patat en kroket en frikandel en berehap, we drinken er een cola bij en zijn dan weer helemaal opgeladen voor de tweede helft van onze tocht.

1000009368

Het is een prachtige route met af en toe een heuvel en veel bos. Voordeel van hier fietsen in maart is dat het nog niet zo druk is met toeristen en dat er nog geen steekvliegen zijn. Vlinders zijn er al wel. Ik heb een koolwitje en een citroenvlinder gezien. Het wordt lente!

Terug bij de camper kopen we een magnum bij de boer en om vier uur gaan we kijken naar de eerste wedstrijd van dit jaar in de Formule 1. Uiteraard wordt die gewonnen door een superieure Max Verstappen.

1. Arjen:
    2 maart 2024
    Gefeli met max. Maar eh...dat snackbar bezoek was ook max.... :)
  2. Ina Schenkel:
    2 maart 2024
    Je kent je schoonvader toch. Eén snack is geen snack.

Jouw reactie