Raus met de Knaus richting “Het Noorden”.

25 april 2024 - Appingedam, Nederland

Na een hele drukke periode wordt het weer tijd voor een mooie camperreis. De eerste met onze nieuwe camper. Er was niet veel mis met de vorige camper hoor, maar we hadden wel een paar wensen betreffende de inrichting en die zijn nu vervuld. We wilden graag lengtebedden zodat het klimmen in de bedstee en het achter elkaar liggen niet meer aan de orde is.

1000010339

Verder hebben we nu verduisteringsschermen aan de binnenkant en dat is veel makkelijker open en dichtdoen. De rattenstaarten voor de deur tegen de vliegen zijn verdwenen, er is nu een mooie hordeur die je dicht kunt schuiven. Deze camper heeft een ruimere badkamer en een grotere hangkast. En ten slotte, ook bepaald niet onbelangrijk, zit er een winteropbouw op en dat is fijn als je in de sneeuw rijdt. Vanaf nu hopelijk geen koude voeten meer. Het geheel is twintig centimeter smaller en twintig centimeter langer dan de vorige. Net als onze eerste camper is het een Knaus en dat staat echt voor degelijkheid en kwaliteit. We hopen er mooie reizen mee te maken.

1000010340

Het doel van deze reis is nu toch echt Denemarken. We zijn al eerder van plan geweest om daar eens naartoe te gaan, dat was in 1976. Bij de grens bleken we onze groene kaart niet bij ons te hebben en die was toen nog verplicht dus dat werd Duitsland. Op de één of andere manier trekt het Noorden ons minder dan het Zuiden. Zal wel van het weer komen. Dit jaar is het alleen maar regen tot nu toe en dat bijna overal rondom ons dus dan toch maar eens naar het Noorden. We horen er veel enthousiaste verhalen over dus….. We gaan het meemaken D.V.

Hartelijk uitgenodigd om weer met ons mee te reizen.

1. Tineke Kramer:
    25 april 2024
    Goede reis samen
  2. Jan de Jager:
    26 april 2024
    Veel plezier en Goede Reis daar in Denemarken. Prettig knus landje en niet te ver weg, ik ken het nog van vroeger. Zoals je weet ben ik een groot liefhebber van het Noorden en heb ik alles daar gezien behalve Groenland en Siberie.
  3. Jan van Heerde:
    26 april 2024
    Tips: breng een bezoek aan het schiereiland Romo en rij HEEL RUSTIG over het fantastische strand. Breng daar een bezoekje aan de ijswinkel in Lakolk (in het grote winkelcentrum vlakbij het strand) en neem heerlijk schepijs met een hele grote klodder skum (geklopt eiwit).
    Ook leuk is een boottochtje van Romo naar het eiland Sylt. Moet je de camper wel even in Havneby laten staan. In Havneby zelf heb je (aan de rechterkant in de haven) een hele goede viswinkel. Probeer eens de zoetzure (silde) haring of de gekruide zalm!
    Wil je fietsen dan moet je in Havneby zijn bij Tom van de plaatselijke fietsenverhuur zijn. Tom en zijn vrouw zijn Nederlanders. Als je er bent, doe ze de hartelijke groeten. Je kunt bij hem ook terecht voor tips over natuurgebieden in de omgeving!
    Op de heenreis kun je kiezen voor de Elbetunnel, maar wij reizen altijd via het veer Glückstadt Wischhafen. Ook hier zijn vaak wel wachttijden....Aan boord hebben ze lekkere knakworst......Reis vooral langs de kust via niet-snelwegen.
    Goede reis Ina en Geert Jan! en vooral goed weer, want dat heb je echt nodig in DK. Veel plezier.
  4. Eilt:
    26 april 2024
    Een hoop tips. Zelf wil ik Frederiksborg Slot in Hillerød aanraden. De camping in die stad heeft trouwens een Nederlandse eigenaar. Veel plezier!
    Groet vanuit Brugge
  5. Anneke Holtrop:
    26 april 2024
    Leuk GJ en Ina om jullie reisverhalen weer te kunnen volgen, geniet er van. Jullie een fijne tijd toegewenst, laifs van onz ❤️🌺🌺
  6. Phia:
    27 april 2024
    Fijne tijd in Denemarken. Een mooi land. Met veel koolzaadvelden. Wel bloeien ze daar wat later dan hier. En het land van de margrieten. Er is zelfs een route naar genoemd. Goede reis.

Jouw reactie