Gevonden!!! De zon!

12 januari 2024 - Pineda de Mar, Spanje

Na een behoorlijk koude nacht met een hemel vol sterren worden we wakker met stralende zonneschijn. De camperplek ligt in een dal tussen de bergen van de Pyreneeën dat betekent dat we vandaag weer de bergen ingaan. Opnieuw kronkelt de weg alle kanten op en we gaan door diverse tunnels. De langste is er eentje van 5,2 kilometer. Gelukkig zijn ze allemaal open dus heel erg hoog gaan we niet. Soms zien we de wolken nog tussen de bergen hangen en soms rijden we zelf in de wolken. (Lees mist)

20240112_10471620240112_105306

Voor het eerst betalen we nu ook tol in Spanje. Ons tolkastje doet het ook hier uitstekend en dat gaat lekker vlot. De rit van vandaag is 204 kilometer lang en vooral het eerste deel nog steeds door hoge bergen. Af en toe rijden we een stukje op een vierbaansweg, maar er zijn ook slechte stukken bij met veel beschadigingen in het wegdek.

20240112_104342

We rijden richting Barcelona. Tussen Lorett de Mar en Barcelona, pal aan de kust, hebben we een camping uitgezocht die ons wel leuk lijkt. Een andere dan die van vorig jaar. Daar moesten we nog een stuk fietsen om bij de zee te komen.

De natuur is hier prachtig met veel groen en rotsen en heuvels. De zon staat te stralen aan een blauwe hemel en de temperatuur loopt langzaam op. In de verte zien we de zee al liggen.

20240112_12543720240112_125653

Om half drie zijn we bij de camping en er is nog plek. We krijgen een vrij grote plaats omdat ze op het voorste deel nieuwe bekabeling aan het leggen zijn en dat zorgt voor overlast. De beschikbare kleine plekken zijn allemaal vol. Mooie meevaller, want we hoeven er niet meer voor te betalen.

20240112_134638

Als we de camper geparkeerd hebben op “onze” plek gaan de stoelen direct naar buiten. Even bijkomen in het heerlijke zonnetje met een kopje koffie/soep.

20240112_140557

Daarna maken we een wandeling over de camping en bekijken het  sanitair en de wasmachines. Het ziet er allemaal goed en schoon uit. We lopen de camping af en steken de weg over. Voor de camping langs is ook een spoorlijn. Door een tunneltje lopen we er onderdoor en dan staan we op het strand van de Middellandse Zee. Wauw. En de zee en een trein, Geert Jan is helemaal gelukkig en wil nooit meer weg.

20240112_144826

Dus voorlopig blijven we hier maar even. We hebben de zon gevonden en het weer lijkt goed de komende dagen.

IMG-20240112-WA0001IMG-20240112-WA0002

1. Elly:
    12 januari 2024
    Gelukkig, eindelijk de zon gevonden. Ik begrijp goed dat jullie daar een paar dagen blijven. De vooruitzichten zien er goed uit.
    Geniet van de zoen en de omgeving.
  2. Sandra:
    12 januari 2024
    Jullie moeten echt ff langs Tossa de Mar, bijv met de boot vanuit Lloret de Mar of Malgrat de Mar (als die gaat in de winter) prachtig stadje met stranden die aan Bretagne doen denken. Evy en ik waren er helemaal verliefd op :-)
  3. Ina Schenkel:
    16 januari 2024
    Gaat niet lukken. We zitten er te ver van af en die boot vaart denk ik niet.
  4. Jan de Jager:
    13 januari 2024
    Gefeliciteerd met die Zon en ondanks mijn enorme hekel aan dat ding begrijp ik dat hij voor jullie meer dan welkom is. Ik wil die pret natuurlijk niet bederven ha ha

Dat temperatuur staatje kan ik alleen maar zeer jaloers op worden !
    December was gemiddeld (!!) 34 graden. Het was de heetste December aller tijden ........Er zijn nu wel een paar graden vanaf gelukkig maar we zijn er helaas nog niet.

Ik herinner mij die spoorlijn van heel vroeger en ook de treinen die langs kwamen. Ik ben daar tweemaal geweest met mijn ouders eind jaren 60.
  5. Jan van Heerde:
    13 januari 2024
    Lekker. Heerlijk van het zonnetje genieten. Genieten!
  6. Tineke Kramer:
    Fijn! ☀️geniet er van
  7. Anneke Holtrop:
    14 januari 2024
    Das genieten zo te zien ,☀️