Verwarmd zwembad!

4 januari 2024 - Bresles, Frankrijk

Na een nacht vol regen schijnt vanmorgen de zon. We manoeuvreren ons met enige moeite (op het pad geparkeerde Belgen) vanuit onze camperplek naar de sanizuil om ons afvalwater en de inhoud van de wc te lozen. De rit van vandaag is maar 148 kilometer en daarom kiezen we voor binnenwegen. Niet alleen om tol te besparen, maar ook omdat je dan veel meer ziet van de omgeving. Het zonnetje blijft schijnen en we toeren van dorp naar dorp en van kerktoren naar kerktoren. Als we bijna twee uur gereden hebben zitten we op een gemiddelde van nog geen 30 kilometer per uur. Zo wordt het een rit van vijf uur en dat is nou ook weer niet de bedoeling dus we gaan toch de A1 maar weer op.

Het doel voor vandaag is een camping op fietsafstand van Beauvais. Ik wil graag de enorme kathedraal bekijken die daar staat. Even na enen komen we aan op camping De la Trye in Bresles. Dit is een ACSI camping en die zijn niet duur buiten het seizoen. We betalen voor drie overnachtingen. De eigenaresse is een Nederlandse dus dat praat lekker makkelijk. Ze wijst ons een plek aan waar het niet te drassig is en we installeren ons op het grind. Er zijn fitness toestellen op de camping en een overdekt zwembad dat verwarmd is. We staan er pal tegenover. Ik ben dol op zwemmen, maar er zijn hier wel een paar hindernissen. Als je wilt zwemmen moet je eerst douchen in het washok en in het zwembad moet je zelf het zeil eraf rollen en na het zwemmen het zeil er weer overheen trekken. Uiteraard alleen als er geen andere zwemmers meer zijn. Ik ben dol op zwemmen, maar wat een gedoe. De mannen mogen alleen in een strakke zwembroek het bad in en die zijn hier te koop voor zes euro. Ik houd de boel in de gaten, maar er gaat vanmiddag niemand zwemmen helaas.

20240104_15193120240104_151808

De camping is nog in kerstsfeer met gekleurde lichtjes en verlichte kerstmannen en sneeuwpoppen. Een aantal van de mobil homes zijn verhuurd en er zijn kinderen aan het spelen. Er loopt ook een ponypaard rond. Misschien kun je die huren of zo.

20240104_17345520240104_183821

Het blijft zowaar de hele dag droog. Helaas begint het in de avond weer te regenen en harder te waaien. We maken een lekker potje eten en kijken naar de slimste mens. De Wifi is hier redelijk.

20240104_17471720240103_175929

Hopelijk is het morgen droog want dan willen we naar Beauvais fietsen.