Bierdouche.

13 januari 2024 - Pineda de Mar, Spanje

Wel relaxed hoor, wat langer op een plek blijven. Vooral na de enerverende ritten van de afgelopen week. We haasten ons niet vandaag en beginnen de dag met een lekker ontbijtje. Daarna stappen we op de fiets voor een bezoek aan de Lidl. Het is nog rustig in de stad op zaterdagmorgen. Naast veel bekende artikelen zien we toch ook veel typisch Spaanse producten in de winkel. We kopen een soort hele kleine stokbroodjes en ik neem ook een tortilla mee. Verder houden we het bij het bekende spul. Geert Jan neemt zijn eigen boodschappen mee onder de snelbinder.

20240113_115358

Onderweg komen we langs velden vol groentes zoals kool en broccoli, maar ik heb volgens mij ook artisjokken gezien. Er wordt geplant en ook geoogst.

20240113_11491520240113_114909

Terug bij de camper haal ik alles uit mijn fietstassen en berg het op. Als ik weer naar buiten stap laat Geert Jan zijn blikjes bier vallen. We horen gesis en ja hoor er zijn twee blikjes kapot gegaan. In één blikje is een heel klein gaatje gekomen en daaruit spuit het bier recht in mijn gezicht en ook over  Geert Jan heen. Zo komt het dat hij al ‘s morgens om twaalf uur aan het bier zit want weggooien is natuurlijk jammer. Om het feestje helemaal compleet te maken doet hij onze grillplaat er ook maar bij aan en bakt de net gekochte hamburgers en speklappen.

20240113_134113

Het is er goed weer voor en de vogeltjes komen langs om de gevallen broodkruimeltjes op te pikken. Eentje vliegt zelfs de camper in.

IMG-20240113-WA0002

Hier in Spanje is het vlees goedkoper dan bij ons, groente en fruit lijken mij duurder, maar de diesel is spotgoedkoop vergeleken met Nederland. Dat scheelt al gauw vijftig cent per liter. Je snapt het niet. Het water dat hier op de camping uit de kranen komt is in het beste geval lauw. Niet leuk als je wilt afwassen en helemaal niet leuk als je onder de douche staat.

IMG-20240113-WA0000

Het mooie weer maakt natuurlijk alles goed. Tot ongeveer half vier kunnen we lekker buiten in het zonnetje zitten. Daarna wordt het ook hier fris en gaan we in de camper zitten. Ons elektrisch kacheltje houdt de boel lekker warm. We kijken televisie op de tablet, luisteren naar muziek en lezen de krant of een boek op de e-reader. De Wifi is hier echt heel goed. Het is goed toeven in ons huisje op wielen.

FB_IMG_1705159427708

1. Dorien:
    13 januari 2024
    Bier in je gezicht, ik heb er gelijk een mooi beeld bij! Volgens mij genieten jullie met volle teugen en die foto van pa met zijn fietshelmpje en blikjes achterop gaan we inlijsten!😂
  2. Jan de Jager:
    13 januari 2024