Fietsen langs de Middellandse Zee. Deel één. Linksom.

14 januari 2024 - Pineda de Mar, Spanje

Opnieuw een mooie dag. Letterlijk een “zon”dag. Er vertrekken toch elke dag wel mensen van deze camping. Dit is dus geen overwinter plek zoals je die verder naar het zuiden veel hebt. Daar is in deze periode geen plek meer vrij en alles is ver van tevoren al geboekt van januari tot april. Voor ons natuurlijk fijn dat hier ruimte is en dat we kunnen blijven zolang we willen. Voorlopig gaan we dus nog niet verder met de camper. Met de fiets gaan we vandaag wel een tocht maken.

We fietsen vanaf de camping en onder het spoor door naar het voet/fietspad dat langs de zee loopt. Het is er behoorlijk druk met vooral voetgangers. Hele familie’s zijn aan het wandelen op deze zonnige zondag. Kinderen op hun fietsjes slingeren gezellig met hun familie mee.

20240114_12085120240114_12083520240114_135910

We hebben de keuze tussen linksaf of rechtsaf en vandaag gaan we linksaf. Het pad is verhard, maar soms is het gewoon aangestampt zand. Overal goed te begaan als je de kinderen en honden weet te ontwijken. Geert Jan maakt een foto van de trein die hier regelmatig van beide kanten langskomt.

IMG-20240114-WA000020240114_122152

We fietsen zes kilometer langs de zee. Er staan hier veel hotels en appartement gebouwen met uitzicht op zee en een privé zwembad. Ook komen we langs campings die zo’n beetje op het strand liggen en vol met vooral Duitse campers staan. Zo kun je de zee vanuit je camper zien dat is wel heel mooi.

Uiteindelijk stoppen we bij een mooi stationnetje. Het is het station van Malgrat de Mar. Hier parkeren we onze fietsen en wandelen het stadje een eindje in.

20240114_12534120240114_142102

De meeste winkels en de horeca zijn gesloten en de luiken maken het niet erg gezellig. Wel begrijpelijk natuurlijk in deze tijd van het jaar. Eén zaak is wel open en de gerechten die afgebeeld worden op het raam zien er veelbelovend uit dus hier gaan we iets eten en drinken. Heerlijke cappuccino met slagroom en een wafel met chocolade, ijs en slagroom. Een echte caloriebom. Haast te machtig zelfs voor mij, maar wel erg lekker.

20240114_13120320240114_131320

Vanaf hier fietsen we niet verder, maar we gaan langzaam terug. Het is heerlijk relax fietsen en genieten van alles wat er te zien is. Opeens fietsen we over een vol terras en onder een promenade met bomen en een beeld van mensen die elkaar vast houden. Hier zijn we niet eerder geweest. Hoe kan dat nou? Ongemerkt zijn we onze camping gewoon voorbij gefietst en best wel een stuk ook. Dit is de route die we de volgende keer gaan fietsen namelijk rechtsaf vanaf de camping. Nou die route is dus ook wel de moeite waard. Weten we dat alvast.

20240114_142748

1. Jan de Jager:
    15 januari 2024
    Weer mooie foto's en ik herken de trein die Geert Jan mij gisteren heeft ge-appt.
    Dat is dus de RENFE Spaanse Spoorwegen.
    Ik heb van Spanje geen treinen modellen.

Ha en ik ben op zoek naar een plek om te OVERZOMEREN !! Heel heel graag.
    Bij jullie zou dat ook goed kunnen maar Tasmanie en Nieuw Zeeland zijn veel dichterbij !

Ik wens jullie veel fiets plezier !