Dinsdag 7 februari. En weer in Honfleur.

7 februari 2023 - Honfleur, Frankrijk

Inmiddels weer in Normandië en dus weer in Honfleur. Onze vaste stop op veel vakanties richting Bretagne. Een stad die nooit gaat vervelen en waar we altijd een wandeling door de oude straatjes maken. De rit van vandaag is opnieuw voorspoedig verlopen. Het weer is prachtig. Als we Honfleur binnen rijden gaan we eerst tanken en dan voor de laatste keer op deze reis naar de Lidl. Op de grote camperplek is het rustig, nog nooit zo rustig gezien eigenlijk. De mannen in oranje jassen zijn nog steeds bezig met de nieuwe toegangshekken. Dat schiet niet echt op.

20230207_140357

Als we om één uur gesetteld zijn drinken we eerst een kop koffie en eten de pas gekochte broodjes op. Pain de chocolat en croissants vers van de Lidl. Daarna gaan we aan de wandel richting “Le vieux bassin” de oude binnenhaven van Honfleur. Als we hier rondom hebben gelopen gaan we iets verder het stadje in en we kijken bij wat winkels. Wat liggen hier veel herinneringen van de afgelopen 44 jaar. Altijd leuk om daar even over te mijmeren op een bankje in de zon.

20230207_14210920230207_14385620230207_14254920230207_143117

Als we langs de visafslag terug naar de camper lopen gooit een vrouw net visafval naar buiten voor de zeemeeuwen. Wat zijn daar grote vogels bij zeg en zelfs in de lucht vechten ze nog om het eten.

20230207_152820

Terug bij de camper zitten we nog even in de zon, maar al gauw wordt het toch te fris om nog buiten te zitten. Achter de camper zien we in de verte de enorme Pont de Normandië al liggen. Morgen gaan we daar weer overheen. Steeds verder richting huis.

IMG-20230207-WA0002

1. Eilt:
    7 februari 2023
    Ben je blij of vind je het jammer dat je naar huis gaat? (Of misschien allebei)
  2. Ina Schenkel:
    7 februari 2023
    Nou we wilden nog wel langer blijven daar waar het lekker warm was, maar de plicht roept en dan zet je de knop om. Ook wel weer leuk om iedereen weer te zien natuurlijk.
  3. Dorien:
    8 februari 2023
    Heel veel succes en veilige laatste kilometers gewenst! Ook stiekem wel blij dat jullie straks weer binnen handbereik zijn hoor! Wel fijn dat jullie zo genoten hebben, tot snel!😘