Donderdag 9 februari. Weer thuis.

9 februari 2023 - Appingedam, Nederland

En dan vandaag het laatste stuk naar huis. In totaal 510 kilometer door België en Nederland. Dit is het drukste stuk om te rijden. Wat dat betreft is rijden in Spanje en Portugal een verademing. Het zal misschien niet overal zo zijn, maar de gedeeltes die wij gereden hebben waren heerlijk rustig. In het hoogseizoen zal dat ongetwijfeld anders zijn, maar in België en Nederland zijn de wegen altijd overvol. Ik heb vandaag opgeschreven uit welke landen de vrachtwagens komen die we hebben ingehaald. In totaal waren dat 23 landen. Geen idee wat ze allemaal vervoeren en waar naartoe.

Goed. We vertrekken om half tien uit Bray-Dunes en na ongeveer veertig kilometer gaan we van de snelweg af om goedkoop te tanken in België. We betalen hier € 1,61 per liter diesel en dat scheelt nogal met de prijzen in Frankrijk en aan de snelweg. Bijkomend voordeel is dat er naast het tankstation een Lidl zit en daar koop ik gauw nog even broodjes voor onderweg. Als we op de helft van de reis zijn pauzeren we even voor een kop soep/koffie en eten we de broodjes.

Gelukkig geen files bij Gent en bij Antwerpen kunnen we ook doorrijden al is het langzaam vanwege wegwerkzaamheden. Ook op de rest van de route kunnen we overal doorrijden alleen bij Hoogeveen moeten we van de weg af vanwege een ongeluk. Een klein stukje omrijden en we zitten weer op de route. Als we vlakbij Appingedam zijn begint het een beetje te regenen. Verder de hele dag droog weer.

Om tien over vier zijn we weer thuis en dat is best vlot. We hebben nog genoeg energie over om van alles al uit de camper te halen. Koelkast leeg, vriesvak leeg, overgebleven levensmiddelen eruit en de vuile was in de wasmand thuis. Morgen wassen en de camper verder leeghalen, nu eerst even rust.

We hebben een geweldig mooie reis gehad en echt genoten van het weer, het landschap en elkaar. Fijn dat alles zo voorspoedig is verlopen. In totaal hebben we 6941 kilometer gereden met de camper en ongeveer 200 kilometer met de fiets. Verder hebben we natuurlijk nog een aantal kilometers gelopen. In totaal zijn we 39 dagen op reis geweest en dat is een nieuw record, het oude record stond op 27 dagen. We hopen in de toekomst nog veel mooie reizen samen te maken en ook dan houd ik weer een dagboek bij.

Hartelijk dank voor jullie leuke reacties op dit reisdagboek en tot de volgende keer.

Geert Jan en Ina.

10 februari 2023
    Welkom thuis!
  3. Jan van Heerde:
    10 februari 2023
    Ina en Geert Jan welkom thuis. Fijn dat het allemaal goed is gegaan. We hebben genoten van jullie belevenissen. Mooi man!
    Groetjes, fijn weekend en tot maandag.
  4. Meindert:
    11 februari 2023
    Hallo Ina en Geert Jan, welkom weer terug. Ik heb ook genoten van jullie verhalen en belevenissen. 39 dagen met de camper, heel mooi. Dank dat jullie gelegenheid gaven om mee te lezen. Ik ging er echt even voor zitten. Gr Meindert
  5. Tineke Kramer:
    12 februari 2023
    Fijn dat jullie weer veilig terug zijn. Wat was het leuk deze reis via de reislogger met jullie mee te lezen. De mooie foto’s met fel blauwe luchten. Nu nagenieten van de waardevolle gemaakte herinneringen. Groetjes, Henk en tineke