Maandag 6 februari. Een rustdag.

6 februari 2023 - Rennes, Frankrijk

Na twee lange ritten eerst een rustdag voor we verder gaan. Een extra dagje in Rennes dus. We kunnen van hier met de bus naar het centrum, maar we zijn daar al een paar keer geweest dus we blijven lekker op de camping. Je kunt op deze camping ook huisjes huren en die huisjes zien er heel apart uit. Sommige zijn gemaakt van boomstammetjes en andere zijn bekleed met gras lijkt het wel. Vast heel duurzaam allemaal.

20230206_10210920230206_135413

Een beetje luieren en lezen deze morgen. Voor de camper scharrelt een roodborstje dat helemaal niet bang voor ons is en ook de musjes schrikken niet van ons. Dit is een mooie stadscamping in het groen.

20230206_110257

In de middag gaan we een wandeling maken in het park dat rondom de camping ligt. Het is onderdeel van een heel groot sportcomplex met een overdekt zwembad, een sporthal en  voetbalvelden, een rugbyveld en een honkbalveld. Verder een fietsroute en een sportieve route met allemaal uitdagende hang- en klimgevallen om te trainen en een minigolf. En dan ben ik vast nog wel wat vergeten. Dit alles in een groot bos met een vijver.

20230206_15215420230206_152804

Als we het bos uitlopen komen we bij de Mc.Donalds, iets minder sportief en gezond natuurlijk, maar we kunnen de verleiding niet weerstaan. Naast de Mac zit zowaar een inbrengwinkel is dat even boffen. Daar gaan we natuurlijk de boel even bekijken. Genoeg te zien en te koop, maar we houden ons in en bekijken de spullen alleen maar. Er zijn mooie antieke meubeltjes en de nodige prullaria. Het blijft leuk om wat rond te snuffelen tussen alle spullen.

20230206_144435

Via een andere route door het bos lopen we terug naar de camping. Honden zijn hier niet welkom volgens een bord. Midden in het bos staat een toiletgebouwtje. In Frankrijk zijn werkelijk overal openbare toiletten en daar kunnen we in Nederland echt een voorbeeld aan nemen vind ik. Het was weer een mooie dag. Fris, maar met veel zon. Prima winterweer.

20230206_15174120230206_153913

1. Arjen:
    6 februari 2023
    interessante huisjes op de foto en het weer lijkt er zonnig uit te blijven zien
  2. Ina Schenkel:
    6 februari 2023
    Zonnig, maar wel frisser.