Op familiebezoek in Schin op Geul.

30 april 2023 - Heijenrath, Nederland

Zondag 30 april en een stralende dag. Tiemen gefeliciteerd met je veertiende verjaardag. Vandaag gaan we op bezoek bij de Catsburgjes die dit weekend in een huisje van Roompot zitten in Schin op Geul. Vandaag is de GP in Azerbeidzjan en die wil Geert Jan niet missen natuurlijk. We hebben een weekend bundel gekocht van T-Mobile en kunnen daarmee onbeperkt internet gebruiken van vrijdag 18.00 uur tot vanavond 24.00 uur en dat voor 5 euro. De race begint om 13.00 uur en is om 15.00 uur afgelopen. Max wordt tweede.

XPB_1188767_HiRes

We stappen op de fiets voor de dertien kilometer naar Schin op Geul. Het landschap is in de zon nog mooier dan gisteren. We rijden een andere route en deze is lang niet zo druk met fietsers gelukkig. De route gaat over kronkelige wegen met een fietsstrook aan weerskanten. We stranden weer bij een voetpad en er komt een oud mannetje aangelopen die ons (waarschijnlijk) vertelt hoe we wel moeten fietsen. Het was Limburgs of hij had zijn gebit niet in, er was in ieder geval geen touw aan vast te knopen, maar de goede route was nogal logisch dus we fietsen vrolijk verder.

20230430_154818

Onderweg een mooi kasteel en mooie kerken in de dorpjes en natuurlijk prachtige Limburgse boerderijen met een grote toegangspoort en een binnenplaats waar de diverse ruimtes rondom liggen. Een soort kleine vesting op zich. Ook nu weer een paar steile stukjes en een lange afdaling en dan rijden we Schin op Geul binnen, een erg toeristisch dorpje met veel hotels en horeca. Het bungalowpark ligt iets buiten het dorp tegen een heuvel. De huisjes hebben een mooi uitzicht over de vallei.

20230430_153317

De Catsburgjes zijn naar Maastricht geweest en gelukkig al weer thuis. We gaan samen barbecuen buiten op het terras op een schattig klein barbecuetje. Het park ligt aan een spoorlijn en er komt elk kwartier een trein voorbij. Geert Jan is helemaal gelukkig. Treinen, vlees en bier wat wil je nog meer.

IMG-20230430-WA0001IMG-20230430-WA0006

Om acht uur stappen we weer op de fiets voor de terugtocht. Ik wil voor donker bij de camper zijn want op de smalle landweggetjes heb ik geen lantaarnpalen gezien en in het stikdonker fietsen over zulke kronkelwegen lijkt me behoorlijk eng. We zijn om negen uur bij de camper. Het was weer een mooie dag. Sandra, Arjen, Evy, Stef, Abel en Vera bedankt voor de gezelligheid.

1. Elly:
    30 april 2023
    Schin op Geul: Daar zijn wij met onze kinderen een paar geweest op hetzelfde vakantiepark. Prachtig uitzicht, schitterende omgeving.
    Ik stuur jullie een link omtrent stoomtreintje.
    Een mooie ervaring, althans zo hebben wij dat toentertijd ervaren.
  2. Ina Schenkel:
    1 mei 2023
    Die stoomtrein hebben wij ooit in Simpelveld op het station gezien. Heel mooi.
  3. Arjen:
    1 mei 2023
    Was goed jullie hier te mogen ontvangen. Goede reis verder
  4. Ina Schenkel:
    1 mei 2023
    Jullie veilige reis naar huis vandaag en tot snel.
  5. Sandra:
    3 mei 2023
    hahaha :-) :-) :-), treinen, vlees en bier.