Weer terug in Frankrijk.

3 januari 2024 - Arleux, Frankrijk

Allereerst bedankt voor alle lieve berichtjes vanwege het laten inslapen van Tijger. We zijn blij dat we er bij konden zijn en hebben er zo een goed gevoel over. Nu dan weer op reis.

Vanmorgen om 9.00 uur zijn we van huis vertrokken. De eerste stop is bij de Aldi voor broodjes en beleg en wat te drinken voor onderweg. Ik neem gelijk ook maar eten voor vanavond mee dan hoeft er nog niets uit de diepvries gehaald te worden. Heerlijk dat de koelkast met vriesvak het weer doet op gas. De tweede stop is bij de pomp in Meeden, daar tanken we haast altijd als we op reis gaan. Onderweg komt de zon even tevoorschijn tussen de regenbuien door en dat zorgt voor een regenboog aan de hemel. Teken van hoop en van Gods trouw. Mooi om deze reis mee te beginnen.

20240103_09454320240103_124157

We gaan niet weer via Luik door België rijden. De wegen zijn daar zo slecht dat we er geen zin meer in hebben. Via de route die we meestal naar Bretagne rijden langs Gravelines gaan we ook niet want daar is het vandaag code rood en er zijn overstromingen volgens de NOS. Dan is er nog de route via Lille die we vroeger met de vouwwagen altijd reden omdat Geert Jan toen nog niet over de Pont de Normandië durfde. Die route nemen we en de wegen zijn ook in België zonder meer goed. Bij Antwerpen zijn zelfs hele stukken nieuw aangelegd. Het is wel heel druk overal en af en toe is het langzaam rijden. Heel veel vrachtwagens.

Het is wel weer een lange tocht en het weer is ronduit slecht. Hele felle regenbuien afgewisseld met zon en dat vrijwel de hele route. Rond 16.00 uur zijn we op de Camperplek van Camping-Car park in Arleux en dan hebben we 560 kilometer gereden. Deze Camperplek ligt op een camping Municipal en er is plek genoeg, maar het is wel behoorlijk drassig. Twee Belgen hebben hun grote campers gewoon op het pad gezet zodat je er te voet nauwelijks langs kunt. Raar volk die Belgen.

Op deze reis hebben we een reisgenoot mee namelijk de Amaryllis die we van onze buren voor kerst hebben gekregen. Laten staan is jammer en alle buren hebben er eentje gekregen dus die zijn al voorzien. Kijken of de Amaryllis van reizen houdt.

20240103_175948

Na het eten gaan we een wandeling maken. Een klein rondje is de bedoeling, maar natuurlijk gaat dat weer mis en staan we om acht uur in een donker bos op een modderig landweggetje. Geen idee waar de camping is. Volgens google moeten we naar het zuidwesten, maar waar is het zuidwesten? Gelukkig ben ik zo slim geweest om een zaklampje mee te nemen anders hadden we onder de modder gezeten vanwege alle kuilen en plassen op het pad. Dichtbij klinkt een harde knal en het begint ook nog te regenen. Zitten hier jagers?

Uiteindelijk vinden we de camping terug. Ergens een verkeerde afslag genomen natuurlijk. Dat gebeurt ons nogal eens. Nou ja zo blijft het spannend.

1. Jan van Heerde:
    4 januari 2024
    Is ons ook eens overkomen. Tip: plaats een gps tracker in de camper. Via de app kun je dan zo je auto/camper zoeken.....
    Fijne vakantie en genieten van de zon!
  2. Eilt:
    4 januari 2024
    Goed dat jullie na het verdrietige afscheid van Tijger weer zijn gaan reizen.

Een stukje wandelen is altijd goed. Maar dan moet je niet gaan verdwalen! Misschien tijd om een wandel-app (Komoot bijvoorbeeld) te installeren zodat verdwalen bijna niet meer mogelijk is.

Veel plezier met jullie reis naar het zuiden