Een verdrietige dag.

2 januari 2024 - Appingedam, Nederland

Vanmorgen heeft Geert Jan onze Tijger uit Groningen opgehaald. Ze is echt nog dunner geworden in de afgelopen dagen en ziet er niet goed uit. We hebben direct een afspraak gemaakt bij de dierenarts en vanmiddag om half twee konden we daar terecht dus dat duurde nog even.

20231203_140031Bij Geert Jan op schoot, haar lievelingsplekje.

In die tussentijd ben ik maar begonnen met het leeg halen van de camper. De koelkast en het vriesvak heb ik gisteravond al leeggehaald. Nu haal ik de meegenomen houdbare etenswaren, de voorraden, de schoenen en het wasgoed er vast uit.

IMG-20230517-WA0003Altijd geïnteresseerd in wat je aan het doen bent.

Ik verwacht dat Tijger nog wel een poosje bij ons zal zijn, maar dat pakt anders uit. Onderweg naar de dierenarts begint ze te verkrampen en met haar kopje naar beneden te gaan, akelig om te zien. De dierenarts geeft ons geen hoop meer. Tijger kan opgenomen worden en dan kunnen ze de nieren spoelen en haar aan het infuus doen, maar dan zal ze niet genezen. Hooguit nog een poosje leven. Voor deze poes die zo graag buiten is en in bomen klimt en op muizen jaagt is dat geen leven meer dus we besluiten dat we haar laten inslapen. Na het eerste spuitje valt ze langzaam in slaap terwijl wij haar zachtjes strelen en tegen haar praten. Na tien minuten is ze weg en krijgt ze de tweede, definitieve spuit en die werkt vrijwel onmiddellijk. Tijger is niet meer en dat had ik zo gauw nog niet verwacht.

’s Middags hebben we haar samen begraven in onze tuin waar twee van onze vorige katten Sanne en Teiger ook liggen. We zijn heel blij dat we het besluit genomen hebben om terug naar huis te gaan en blij dat we het leven van Tijger zo samen hebben kunnen afsluiten vandaag.

20240102_212715Tijger spelend met het breiwerk van Elly.

En wat nu? Nou vanmiddag heb ik de camper maar weer ingepakt en morgen gaan we weer op weg. Geert Jan had iets meer het gevoel dat Tijger niet weer levend mee naar huis zou gaan en dus zijn de fietsen niet van de camper af geweest en zit het drinkwater er nog gewoon in. Het probleem met de koelkast heeft hij opgelost en de koelkast doet het nu ook weer op gas. Vandaag heeft het de hele dag geregend dus we gaan weer op zoek naar de zon.

1. Arjen:
    2 januari 2024
    Nou, nogmaals heftig maar ook zo mooi die foto 's van jullie met Tijger.
  2. Dorien:
    2 januari 2024
    Verdrietige dag voor jullie en natuurlijk ook voor tante Elly die Tijger zo vaak liefdevol heeft opgevangen...
    Morgen weer een nieuwe dag, weer op weg naar de zon.
    Wij wensen jullie een mooie, voorspoedige en veilige reis toe en kijken weer uit naar de reisverslagen!
  3. Elly:
    2 januari 2024
    Een enerverende dag was het vandaag.Tijger is niet meer. Ze logeerde bij mij want haar baasjes waren opzoek naar de zon.
    Tijger ging zo snel achteruit dat Geert Jan en Ina hun zoektocht naar de zon hebben gestaakt.
    Tijger zo dapper , ze ging spinnend door het leven zelfs vanochtend nog.
    Ik heb met heel veel liefde voor haar gezorgd. En ja, ik zal haar missen maar ik zal haar niet vergeten .Ze was ook een heel klein beetje van mij.
    En haar baasjes…… die gaan morgen weer op pad om de zon op te zoeken . Het is jullie gegund Geert Jan en Ina.
    Liefs Elly.
  4. Phia:
    3 januari 2024
    Sterkte met het verlies van tijger.Goed dat jullie nu toch weer gaan. Geeft weer afleiding..
  5. Jan:
    3 januari 2024
    Achteraf gezien goed dat jullie terug zijn gegaan om afscheid van Tijger te kunnen nemen.

Op naar de zon!!
    Groetjes en genieten samen, met mooie herinneringen aan Tijger!
  6. Geert Jan:
    3 januari 2024
    Voor mij voelt het als: Bedankt Tijger, dat je bij ons wilde zijn. Bedankt Tijger, dat we voor jou mochten zorgen. Bedankt Tijger voor de liefde die jij ons gaf...jouw ondeugendheid...Ik ga je vreselijk missen...😥
  7. Jan de Jager:
    7 januari 2024
    Veel Sterkte met het verlies van Tijger !
    Uiteraard prima om terug te rijden, dat had ik zeker ook gedaan en zal toch nog een goed gevoel geven ondanks haar overlijden.
    Geniet van de herinneringen en ik zal later op de dag wat foto's emailen.

De Zon opzoeken ??
    Zoals je weet hoef ik die niet op te zoeken .......... Dat ding zoekt mij wel op en ik zoek dekking waar ik maar kan. In huis bij de airconditioning is onze enige verdediging al hebben we op dit moment erg veel geluk met 30, 31 graden begin Januari.
    December was de allerheetste December ooit met een gemiddelde (!!) van 34 graden. Een smoorhete en oncomfortabele Kerst gehad.

Maar ik neem aan dat het in Frankrijk en Spanje wel heel wat aangenamer zal zijn op dit moment. We houden contact !