Zaterdag 14 januari. Een dagje rustig aan.

14 januari 2023 - Vilanova i la Geltrú, Spanje

Vandaag heb ik voor het eerst van mijn leven de was tijdens de vakantie machinaal gedaan. Echt waar. Tot dusver heb ik het altijd met de hand gedaan, ook toen we nog als gezin op vakantie gingen. Geen idee waarom. Vanmorgen dus met deze traditie gebroken. Eerst op de fiets naar de informatiebalie om een munt voor de wasmachine te kopen. Dan bij de camper al het wasgoed bij elkaar zoeken en in twee boodschappentassen proppen. Die vervolgens in mijn fietstassen gestopt en op zoek naar de wasmachines. We zijn al eens langs de wasserette gefietst op onze rondjes over de camping, maar vind het maar eens terug.  Dit is een camping waar je makkelijk verdwaalt en dat gebeurt dus ook, maar uiteindelijk bereik ik mijn bestemming. In de wasmachine kan tien kilo wasgoed en dat is behoorlijk veel. Er is nog ruimte over als alles er in zit, even onthouden voor een volgende keer. Helaas het wasmiddel vergeten mee te nemen dus Geert Jan ge-appt, uitgelegd waar de fles Dreft te vinden is en gevraagd of hij het even wil brengen. Geert Jan verdwaalt vervolgens ook op de camping en belt mij op om te vragen waar de wasserette is. Lang verhaal kort. Om twaalf uur is de was gedaan en hangt het aan ons schattige droogmolentje in de zon.

20230114_11293620230114_132656

Na al deze avonturen zijn we een beetje uitgeblust en daarom gaan we vandaag lekker luieren bij de camper. Het is heerlijk zonnig weer en we verkleuren al een beetje van het buitenleven. Op de camping zijn in dit weekend heel veel Spaanse families neergestreken en het Spaans zoemt over de camping. Wij verstaan er geen woord van maar het klinkt wel gezellig. Tegenover ons staat nu een Spaans gezin en de moeder belt regelmatig iemand op en dan ratelt ze aan één stuk door vrijwel zonder onderbreking. Ik moet me toch maar eens in deze taal gaan verdiepen.

Nog hartelijk dank voor jullie reacties op mijn reisdagboek. Ik maak mijn hele leven al dagboeken van mijn en onze reizen, maar nu doe ik het voor het eerst online. Het mooie daarvan is dat de foto’s er direct bij kunnen en dat jullie kunnen meegenieten.

1. Eilt:
    14 januari 2023
    Altijd handig om een paar woorden Spaans te spreken. Eerste les: https://www.reislekker.nl/basis-spaans-woorden-zinnen/
  2. Arjen:
    14 januari 2023
    " schattige droogmolentje" , dit zou zo een uitspraak van Sandra kunnen zijn, zo moeder zo dochter en anders om :)