Zaterdag 21 januari. Winkelen.

21 januari 2023 - Aranjuez, Spanje

Het is hier een stuk frisser dan aan de oostkust van Spanje. Als we met de fiets richting het centrum gaan doen we wel onze winterjassen erbij aan. Langs de camping stroomt de rivier de Taag en daar zitten veel mensen te vissen en er komen ook veel kano’s langs. Er zijn hier overal grote groepen ganzen en die maken veel kabaal. Kinderen voeren ze brood.

20230121_115700

Aan het begin van onze fietstocht wordt het fietspad geblokkeerd door een grote markt. Daar moeten we natuurlijk even kijken. Het is zo druk dat met de fiets aan de hand erover lopen onmogelijk is. Geert Jan gaat op een bankje zitten en op de fietsen passen en ik ga over de markt. De eerste straat staat vol met kramen vol kleding en schoenen voor idioot lage prijzen. Soms  liggen er stapels kledingstukken door elkaar en is het uitzoeken voor één euro per stuk. Bij elke kraam staat een marktkoopman of vrouw hard te schreeuwen om de waar aan te prijzen.

20230121_12224920230121_121437

In de volgende straat zijn de kramen met groente en fruit. Daar is helemaal geen doorkomen aan dus we nemen een andere route. Ons doel is het overdekte winkelcentrum. Daar aangekomen gaan we eerst naar de Burger King voor een vette hap. Geert Jan neemt een bucket met kipwings en ik een hamburger. Daarna gaan we het winkelcentrum verder verkennen. In het centrum zijn speelhoeken voor kinderen en er is zelfs een poppenkast.

20230121_13184220230121_132132

Hier in een winkel vinden we ook eindelijk lange tiewraps daar zijn we al een tijdje naar op zoek. Hiermee maken we de wieldoppen weer vast. In het begin van onze reis maakten de voorwielen een geluidje in de bochten en om te controleren of alles in orde was heeft Geert Jan de wieldoppen er af gehaald. We zijn in het verleden al twee wieldoppen verloren dus nu zitten ze altijd vast met twee tiewraps.

Bij de supermarkt halen we nog even wat boodschappen voor het weekend en dan fietsen we weer naar de camping.  Voor de camping staan de rode en witte kolen nog op het land. De komende nachten gaat het hier ook licht vriezen.

20230121_145749

1. Elly:
    21 januari 2023
    Het wordt een koude heldere nacht bij jullie.
    Gelukkig geen sneeuw.
    Dank voor het verslag.
  2. Dorien:
    21 januari 2023
    Even een dagje shoppen dus, nog iets leuks op de kop getikt? Straks met een overvolle camper weer terug😅
  3. Anneke Holtrop:
    22 januari 2023
    Wat een reis, super hoor 👍🌺🌺