Maandag stof- en veegdag.

15 januari 2024 - Pineda de Mar, Spanje

Het is maandag en we beginnen de dag met het schoonmaken van de camper. Spanje is een heel stoffig land, daar waren we vorig jaar al achter gekomen. Deze camping ligt aan zee en de ondergrond is zand. Je loopt het naar binnen ook als je je schoenen uitdoet en de matten lopen vol. Uitkloppen en vegen dus. Gelukkig is het droog en dat is best bijzonder want als je kijkt op Buienradar is het om ons heen noodweer. Wij hebben hier in Pineda de Mar nog geen regen gehad.

IMG-20240115-WA0001

We gaan vandaag naar een Spaanse supermarkt genaamd Mercadona. In deze supermarkt is veel vers voedsel te koop. Ook warme gerechten kunnen besteld worden en ter plekke opgegeten. Bij de slagerij hangen heel veel hammen en je kunt kiezen van welke je wat wilt kopen. Nog nooit eerder gezien.

IMG-20240115-WA0003

In de loop van de middag komen er op de camping weer veel campers binnen. Een Duitser met  een gigantische camper met aanhanger en daarop een oude scooter komt ons pad oprijden. De vrouw loopt zoals gebruikelijk voorop en de man zit achter het stuur en hij manouvreert het grote ding tussen de bomen door naar de plek. Het gaat allemaal net goed hoewel hij wel over het grondzeil van onze buren rijdt.

Dit is een internationale camping. Om ons heen staan Duitsers, Fransen, Zweden, Finnen, Engelsen en Nederlanders. Gek genoeg zien we hier tot nu toe geen Belgen.

’s Avonds lopen we nog even naar de zee. De lucht is mooi en we maken een paar grappige foto’s van onszelf.

20240115_18355520240115_18373820240115_184131

Hier zie je op veel plekken waterpunten waar je je flesje kunt vullen. Ook zijn er fonteintjes waar je na een druk op de knop water kunt drinken. Ik heb er eentje op de foto gezet want het kleine bakje onderaan is leuk. Daar kan de hond water drinken.

20240115_184316

In Nederland is het koud en het sneeuwt. Hier is het vanavond om acht uur nog dertien graden.

1. Arjen:
    15 januari 2024
    Mooie foto 's, ik zie rechts mijn schoonvader en links schoonmoeder :)
  2. Jan de Jager:
    16 januari 2024
    Pracht temperatuur die 13 graden !!
    Hier vandaag een unieke 29 graden met regen en ik smul van iedere minuut.

Spanje is goed modern bezig !
    Die watertappen zie je hier ook wel en niet zonder reden. Altijd een fles mineraal water in de auto deze tijd van het jaar want de inwendige mens moet vochtig blijven. En een band wisselen is uiteraard voor de Australische ANWB dat moge duidelijk zijn.

Aparte selfies zijn dat !