Donderdag 12 januari. In Spanje!

12 januari 2023 - Vilanova i la Geltrú, Spanje

Vandaag gaat het gebeuren. We gaan naar Spanje, een land waar we nog nooit geweest zijn. De camping waar we de afgelopen twee dagen hebben gestaan ligt niet erg ver van de grens. Al vrij snel rijden we Spanje binnen. In Frankrijk laten ze ons nog even € 1,30 tol betalen voor dat mini stukje snelweg. Volgens de gegevens op onze ANWB kaart wordt in Spanje ook behoorlijk tol gevraagd op de snelwegen. We zien de hokjes nog wel staan, maar we hoeven er niet meer door en nergens worden we verzocht om te betalen. Het is kennelijk afgeschaft en dat op de Autopista del Meditarraneo, de belangrijke snelweg langs de Middellandse Zee. Misschien hoeven we nergens in Spanje meer te betalen, we zullen het wel zien. De wegen zijn goed onderhouden en het valt mee met de drukte, wel weer heel veel vrachtwagens.

We gaan naar een hele grote camping met bijna 600 kampeerplekken en dan ook nog bijna 1000 vaste jaarplekken. Uit bijna alle landen van Europa staan hier mensen op de camping. Er zijn zwembaden, een restaurant, een supermarkt, sportvelden enz. Bij de receptie spreken ze vloeiend Engels en de rekening is in het Nederlands. Voor de camping kun je in de bus stappen naar Barcelona of naar een andere plaats. De Middellandse Zee zien we liggen in de verte op een paar kilometer afstand. Hier gaan we een aantal dagen blijven.

Het is prachtig weer. De lucht is strakblauw en de temperatuur zeer aangenaam. We doen de truien uit en trekken een t-shirt aan. Onze plek is groot, op grind en in de zon dus de stoeltjes gaan naar buiten en we gaan lekker in het zonnetje zitten. Rondom ons staan veel Nederlanders en dat is best gezellig.

20230112_140152

De fietsen gaan van de camper en we verkennen de camping. Het is eenterrassencamping en als we naar het sanitair willen moeten we drie trappen op. We gaan op de fiets nog even de omgeving van de camping verkennen . Er groeien hier cactussen en er bloeien nog bloemen.

20230112_15345320230112_155004

De Spanjaarden mogen wel wat zuiniger op hun land zijn. Overal ligt rommel langs de weg en wordt afval gedumpt. Op de camping is alles keurig netjes en schoon.

Morgen gaan we op de fiets naar de dichtbij gelegen stad Vilanova.

1. Dorien:
    13 januari 2023
    Dus voeten op Spaanse bodem, missie volbracht! Leuk stekkie uitgezocht dus en over stekkie's gesproken....die cactus is wel erg leuk😉😂🌵
    Ik ben benieuwd naar jullie Spaanse avonturen, fijne tijd daar en verhalen blijven delen! Super leuk om te lezen!