Maandag 2 januari. Vertrek uit Appingedam.

2 januari 2023 - Bray-Dunes, Frankrijk

Het is klokslag tien uur als we de laatste dingen in de camper hebben gestopt en echt vertrekken. Ons doel voor vandaag is een camperplek van Camping-Car Park in het uiterste noordwesten van Frankrijk en pal aan zee.

Met Camping-Car Park hebben we in 2017 kennis gemaakt op een afgesloten camperplek in Vannes. We begrepen geen bal van het systeem en met hulp van een Fransman en een Italiaan kwamen we op het terrein. Het is de bedoeling dat je een kaartje uit een automaat koopt, daar saldo op zet en dan met dat kaartje moet het hek opengaan. Probleempje was toen dat je saldo op die kaart moet zetten middels een creditcard en die hadden we niet. Sindsdien krijgen we wel maandelijks een update van alle camperplaatsen van deze club en dat werden er steeds meer en op mooie plekken dus….We hebben een creditcard aangeschaft, de kaart opgewaardeerd en vandaag gaan we het opnieuw proberen. Spannend!

Het is ontstuimig weer met af en toe wat regen en soms een pittige bui. De drukte op de wegen valt mee, wel veel vrachtwagens. Nergens een file alleen voor de afslag naar Antwerpen bij Breda is het even langzaam rijden. Bij Antwerpen kunnen we gelukkig goed doorrijden. Onderweg in België zien we bij een laaghangende zon prachtige luchten en zelfs een regenboog. Dat belooft wat.

20230102_16245120230102_16294020230102_160413

Na een rit van bijna 500 kilometer komen we aan bij de camperplek. Ik stap uit met ons kaartje en zowaar er staat een uitleg in het Nederlands bij de ingang. Gewoon het kaartje, Pass’etappes genoemd voor de scanner houden en het hek gaat open. Het mooie is dat je van tevoren op de site kunt zien hoeveel vrije plaatsen er zijn, dus geen teleurstellingen bij aankomst. Eigenlijk een geweldig systeem. Van de achttien plaatsen zijn er nog zes vrij als we aankomen. Je kunt ook online reserveren om helemaal zeker te zijn van een plek.

’s Avonds na het eten maken we nog een wandelingetje naar zee. Er is verder niemand, dit is echt zo’n dorpje waar in de zomer de bevolking vertienvoudigt en in de winter overal de luiken dicht zijn.

20230102_170021

1. Elly:
    2 januari 2023
    Dank voor het verslag. Leuk om te lezen.
  2. Letty Fokkens:
    3 januari 2023
    Fijne vakantie Ina en GJ!. Leuk om jullie te volgen!
  3. Anita Den Den ouden:
    Fijne vakantie,
  4. Dorien:
    3 januari 2023
    Leuk om op deze manier een beetje met jullie mee te reizen!
    Succes! Mooie en veilige reis gewenst!