Woensdag 18 januari. Verder naar het zuiden.

18 januari 2023 - El Saler, Spanje

Na zes nachten op camping Vilanova reizen we vandaag verder. Eerst gaan we tanken en boodschappen doen bij Al Campo. De diesel is hier goedkoper dan in Frankrijk en Nederland. We betalen hier € 1,55 per liter! Ik vertelde al over de vele elektrische steps die je hier ziet. Nu heb ik een foto gemaakt van de stalling voor de steps.

20230118_103432

Als we Vilanova i la Geltrui uitrijden richting Barcelona moeten we tol betalen, € 2,49. Het zal wel te maken hebben met de tunnels waar we door gaan. Na ongeveer tien kilometer rijden komen we op de Auto Pista 7 dit is de grote vierbaansweg die langs de kust loopt. Hier blijven we tot Valencia op rijden. Hier geen tol. Er staat een harde zijwind en tussen de bergen voelen we dat goed. Er wordt onderweg ook voortdurend op de matrixborden voor gewaarschuwd. Onderweg zien we af en toe de Middellandse Zee links van ons liggen. Als we Valencia naderen zijn er heel veel uitgestrekte boomgaarden vol sinasappelbomen of zijn het mandarijnen, niet goed te zien. Ik heb vanmorgen wel twee kilo navelsinaasappels gekocht voor € 2,07. Made in Spain.

20230118_15302020230118_11073620230118_131559

In Valencia stuurt de navigatie ons dwars door de stad. Ik vind het eng, maar Geert Jan maakt het niets uit. Die rijdt overal onverstoorbaar door hoe druk het ook is. Als we bij de camping aankomen blijken ze geen woord over de grens te spreken, de prijs is hoger dan we verwachten en ze willen onze identiteitskaart houden zolang we hier verblijven. Dat gaan we niet doen dus we vertrekken weer. Als we rechtsaf slaan op de rotonde is er weer een camping en dat blijkt de door ons uitgezochte camping te zijn. Er zijn hier drie campings op een rij. Hier spreken ze gelukkig Engels en de prijs klopt met de ACSI prijs die we in ons hoofd hebben. Goed dat we bij de vorige camping zijn weggegaan.

20230118_16181720230118_16083020230118_16064020230118_160805

De camping ligt in een natuurgebied en is op loopafstand van de zee. We wandelen er naartoe en genieten van het uitzicht richting de haven en de schepen die liggen te wachten. Er zijn hier mooie fietspaden door de natuur en richting Valencia. Die gaan we morgen verkennen.