Donderdag 5 januari. Op de fiets.

5 januari 2023 - Ploubalay, Frankrijk

Vandaag gaan de fietsen van de camper. Onze eerste fietstocht van deze reis. Voor de eerste keer fietsen we heel braaf met een fietshelm op. Wel zo veilig op een e-bike die soms bergaf wel 50 kilometer haalt. We gaan vandaag op de nostalgische tour. Het is heel rustig op de weg en er zijn weinig fietsers op het fietspad, heel anders dan in de zomer. We rijden naar de baai van St.Briac sur Mer en genieten op een bankje van het bekende uitzicht. Het is eb aan het worden en de bootjes die er nog zijn liggen op het droge. De volgende stop is het pleintje bij het postkantoor. Hier gaan we weer op een bankje zitten en eten een flan van de patisserie. Het is druk op het pleintje en de winkeltjes zijn gewoon open, dat hadden we niet verwacht. De bar/tabac is gesloten vandaag, dus dat wordt geen drankje op het terras.

20230105_11084920230105_110924

De fietstocht gaat verder naar de stranden van St.Lunaire. We fietsen over de brede boulevards. Die van Longchamps ligt vol met zand en van de trappen is haast niets meer te zien, dat zal wel door de herfststormen komen. Waarschijnlijk wordt dat allemaal weggeveegd voordat het nieuwe seizoen aanbreekt

20230104_13220620230105_12093520230105_12091520230105_115311

Na een rondje door St.Lunaire rijden we weer terug richting de Pointe de Decolle, die ligt tussen de twee grote stranden van St.Lunaire. Hier staan de prachtige huizen met torentjes waar de kinderen vroeger altijd ruzie over maakten. “Ik mag in het torentje, nee ik mag in het torentje, nee ik…”

20230105_12274120230105_123651

Onderweg terug naar de camperplek zet ik nog even het leuke molentje van Lancieux op de foto. We hebben bijna 26 kilometer gefietst. Het weer is prachtig voor januari. Geen regen, ook bijna geen zon maar wel veertien graden. Bizar eigenlijk.

20230105_131546

1. Dorien:
    5 januari 2023
    "Ik mag in het torentje!" 😂
    De vakanties zijn vast een stuk rustiger nu hè 😉 Veel ontspanning gewenst, geniet ervan samen 😘