Zondag 29 januari. Koopjes scoren?

29 januari 2023 - Vila Chã, Portugal

Alles heeft hier z’n tijd. Er is op bepaalde tijden warm water, de winkel heeft openingstijden en de receptie ook. De laatste twee zijn begrijpelijk, maar dat er alleen warm water is van 11.00 tot 15.00 uur en van 19.00 tot 23.00 uur is toch een beetje raar. Warm douchen kan dus vanaf 11.00 uur. Tenminste als je een beetje handig bent want het systeem werk als volgt: er zijn vier douches en die zijn genummerd. Buiten de douche zijn vier knoppen en die zijn ook genummerd. Als je de knop indrukt heb je zeven minuten om warm te douchen. Ik druk de knop in, ga de douche binnen, kleed me uit en doe de douche aan. Het duurt twee minuten voor het water warm is en na drie minuten ongeveer wordt het water weer koud. Ik sta net de shampoo uit mijn haar te spoelen. Ik heb me dus in januari gewoon koud staan douchen. Geert Jan pakt het iets handiger aan. Hij gaat de douche in, kleed zich uit op de onderbroek na en gaat dan weer uit de douche om de knop in te drukken. Waarom bedenk ik zoiets nou niet? Evengoed een suf systeem.

Ook op deze camping zijn veel zwerfkatten en ze krijgen brokjes van de mensen en zien er goed gevoed uit. Er staat wel aangegeven dat je ze niet mag voeren, maar het gebeurt dus wel. Ik weet nog dat er in Griekenland veel zwerfhonden liepen en die zagen er ook goed uit, overal zijn dierenliefhebbers.

20230129_111946

We gaan vanmiddag even kijken bij een hele grote outlet hier niet ver vandaan. Toen we op weg waren naar de camping hebben we de enorme gebouwen al gezien en nu maar even binnen kijken. Op de fiets is het niet ver. Het is er druk, het parkeerterrein staat behoorlijk vol. Een geliefd zondagmiddaguitje dus. Binnen zijn er ontelbaar veel winkels van beroemde en minder beroemde merken afgewisseld met eettentjes en zitjes. De kleding wordt verkocht met kortingen van 20 tot 75 % . Evengoed vind ik het meeste nog steeds vrij duur, maar wat rondneuzen is altijd leuk. Lekker kijken en niet kopen dus. Geert Jan gaat in het andere gebouw kijken, daar zijn meer zijn soort winkels.

20230129_13275520230129_140101

Als we het wel gezien hebben fietsen we naar zee. Er is een houten vlonderpad langs het strand waar je over fietsen kunt.  Ook hier veel mensen, het is ook een prachtige dag voor een wandeling langs de zee. ‘s Avonds fietsen we nog eens naar de zee en kijken we naar de ondergaande zon.

20230129_15093620230129_174730

Het is hier in de middag veertien graden en voor de komende week worden temperaturen tot zeventien graden verwacht. Eigenlijk willen we hier wel veel langer blijven, maar helaas de plicht roept en we gaan vanaf morgen toch weer richting het noorden rijden. Weg van het mooie weer en van het mooie Portugal.

1. Jan van Heerde:
    29 januari 2023
    Geweldig verhaal, vooral als je in beelden denkt! Ik was slap van het lachen...
    Jij: "Geert Jan pakt het iets handiger aan. Hij gaat de douche in, kleed zich uit op de onderbroek na, Waarom bedenk ik zoiets nou niet?".
    Ik heb hier ook weer een beeld bij, maar ik neem aan dat jij het de volgende keer ietsje anders gaat aanpakken. Tip: ga in je zwempak!!
  2. Elly:
    29 januari 2023
    Jullie krijgen straks nog heimwee naar Portugal.
    Prachtige omgeving, mooi weer en “ alle tijd van de wereld”.
    Het is jullie gegund.😍😍