Dinsdag 10 januari. Een blik op de Middellandse Zee.

10 januari 2023 - Saint-Jean-Pla-de-Corts, Frankrijk

Als we vanmorgen wakker worden schijnt de zon aan een mooie blauwe hemel. Daar zijn we na drie regenachtige dagen wel weer eens aan toe. Vandaag gaan we naar een camping vlakbij de Spaanse grens en in de Pyreneeën als alles goed gaat. Eerst weer voor een schrikbarend bedrag diesel tanken bij de Intermarche en dan op weg. Gelukkig zijn er op deze route veel tolwegen dus dat schiet lekker op. Het is 280 kilometer naar de camping. Onderweg stoppen we op een grote parkeerplaats bij Carcassonne. Er is een uitzichtpunt waar vanaf je de vestingstad kunt zien. Dit is sinds 1997 Unesco werelderfgoed en een toeristische trekpleister van formaat. De middeleeuwse stad is bijna volledig bewaard gebleven.

20230110_11535020230110_12010520230110_120043

Als we van de A61de A9 oprijden zien we de Middellandse Zee links van ons liggen. Het uitzicht is prachtig. Veertig jaar geleden in juni 1983 zijn wij met de vouwwagen naar Port Grimaud op vakantie geweest en dat was ook aan de Middellandse Zee. Nu zien we deze zee weer. Hoewel ik heb hem op mijn reizen natuurlijk vaker gezien, maar nu voor het eerst weer samen.

We zien onderweg de bergen steeds hoger worden en de eerste toppen met sneeuw zien we nu ook. Er ligt niet veel sneeuw op de toppen en het ligt ook heel hoog net als overal op dit moment. Het is prachtig zoals de zon tegen de bergtoppen reflecteerd.

20230110_13482620230110_13492820230110_134903

Tegen twee uur komen we op de camping aan. De receptie is dicht tot vier uur en we lopen een rondje over de kleine camping en zoeken vast een mooi plekje uit. Aan de rand met uitzicht op de bergen en een weiland vol ezeltjes. Ik ben dol op I-oor en zijn familie.

20230110_165012

Om drie uur is er iemand bij de receptie die ons helpt en we reserveren voor twee nachten. Als we gesetteld zijn gaan we gelijk lekker douchen. Daarna zitten we nog even in het zonnetje. Heerlijk zo.

20230110_160320

1. Elly:
    11 januari 2023
    Prachtig uitzicht op de bergen. En…..de zon schijnt!!!!
    Wat wil een mens nog meer???
  2. Anneke Holtrop:
    11 januari 2023
    Daar zijn we heel lang geleden geweest , rondgewandeld in een prachtige oude stad, je waant je de vrouw van Floris de5de of zo 🤴🫅